בארץ

גנץ מתריע: "החדירו סוסים טרויאנים למערכת הביטחון"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, קרא בישיבת הסיעה לראש הממשלה להכפיף את השר סמוטריץ' לשר גלנט במשרד הביטחון באופן מלא: "לבטל את סמכויותיו או לבטל את מינויו ולהוציא אותו מהמשרד"
דוד זולדן |  3
בני גנץ (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בישיבת הסיעה: "אני קורא לראש הממשלה להכפיף את השר סמוטריץ' לשר גלנט במשרד הביטחון באופן מלא, ולבטל את סמכויותיו או לבטל את מינויו ולהוציא אותו מהמשרד".
עוד אמר גנץ: "אני רואה את ההשפעה העצומה של ההפגנות – יש סדקים בתמיכת הקואליציה במהפכה המשפטית. גם נתניהו מדבר אחרת באנגלית".
גנץ סיפר כי: "אני רואה את ההשפעה העצומה של הזעקה הציבורית וההפגנות, ואני מתחיל לשמוע קולות מקרב גורמים בקואליציה שרוצים להגיע להסכמות ולא רוצים לשפוך את הדמוקרטיה עם המים.
יותר ויותר אנשי ימין מדברים על כך, עוד ועוד חברי כנסת לוחשים זאת במסדרונות, וחרדים רבים מבינים את האיום עליהם כמיעוט בעתיד. אנחנו מתחילים לראות את הבקיעים ושמענו שבאנגלית נתניהו כבר מדבר אחרת".
היום בבוקר קיבלנו עוד הוכחה שכשיש מחאה צודקת – היא עובדת. נתניהו החליט לכפות את עמדתו ולהורות לשר התרבות להמשיך במיזם שבת ישראלית שיזם והוביל שר התרבות הקודם חילי טרופר. מיזם מבורך שמאחד בין כל חלקי החברה – דתיים וחילונים, ישראלים מכל הדתות והעדות. 
האירוע הוכיח לנו שכשראש הממשלה רוצה – הוא יכול לכפות על שריו את רצונו. אני קורא לנתניהו שאני יודע היטב מה עמדתו ודעתו – פעל עכשיו גם בנושאים האחרים".
גנץ ציין כי: "בסוף השבוע האחרון קיבלנו לראשונה גם דוגמית להשלכות החמורות של החדרת סוסים טרויאנים ללב ליבה של מערכת הביטחון. כפי שהזהרתי - לצה"ל חייב להיות מפקד אחד, ולמערכת הביטחון יש שר אחראי ממונה אחד.
העובדה שהגענו למצב שניתנות הנחיות סותרות בנוגע לפעילות מבצעית שגרתית של פינוי מאחז בלתי חוקי – היא תמרור אזהרה לראש הממשלה ולשר הביטחון שהפוליטיקה חודרת עמוק לתהליכי קבלת ההחלטות. אין ולא יכול להיות שר ביטחון ב', אין ולא יכול להיות מפעיל כוח אלטרנטיבי ביהודה ושומרון".
בשלב זה אמר גנץ: "אני קורא לראש הממשלה לעצור את הפארסה – ולקחת עכשיו מידי סמוטריץ' את כל הסמכויות ולהכפיפו לשר הביטחון באופן מלא, או לבטל לאלתר את מינויו כשר במשרד הביטחון. אני קורא לו להודיע לבן גביר שמג"ב איו"ש היה וישאר חלק מהכוח האורגני של פיקוד המרכז. אני קורא לו לעשות את זה כעת,  לפני שיהיה מאוחר מדי. לפני שנעמוד במבחן משמעותי שבו הסכמים קואליציוניים וצרכים פוליטיים, יפגעו במשימה המבצעית ויפגעו בביטחון אזרחי ישראל. אל תשחקו בביטחון".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גנץ סער הוא סוס טוראני במפלגה שלך
    סימה 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיניים לך ולא יראו מה עושה סער מאחורי גבך
    סגור
  • 2.
    אוהב יהודים!
    ניר 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעדיפים סוסים טרויאנים מאשר חמור בלי עמוד שדרה, תל אביבים תתעוררו בלי יהודה ושומרון לא יהיו לכם חיים המגן האנושי שלכם אלו הדתיים שיש להם דרך בחיים ולא חיים בשביל כבוד ורושם. תלמדו!!!
    סגור
  • 1.
    גנץ אתה סוס טרויאני (ל"ת)
    אמנון 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור