בארץ

עיריית אשקלון בפנייה לסמוטריץ: בטל את צו החיסיון

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם שלח מכתב לשר האוצר סמוטריץ' לבטל את צו החיסיון של קו צינוא אילת אשקלון בטענה כי האתר מהווה מפגע ציבורי משמעותי לתושבי אשקלון והסביבה
מערכת ice | 
תומר גלאם בקצאא (צילום דוברות עיריית אשקלון)
עיריית אשקלון ואיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון שלחו מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשרה להגנת הסביבה עידית סילמן בו הם מביעים את התנגדותם להארכת תוקף צו החיסיון, ומבקשים שקיפות מלאה בכל הנוגע לפעילותה של קצא"א.
לטענת שולחי המכתב נשלח על מנת שניתן יהיה להבטיח שתינקט כל פעולה על מנת למנוע סיכונים סביבתיים חמורים לתושבי אשקלון והסביבה בגין פעילותה של קצא"א ועל מנת שגופי הפיקוח יהיו חשופים למלוא המידע הנדרש על מנת לבצע עבודתם נאמנה.
"פעילותה של קצא"א הינה פעילות בעלת השלכות רחבות היקף על בריאות הציבור, איכות החיים והסביבה של תושבי נפת אשקלון והעיר אשקלון בפרט וטומנת בחובה סיכונים בעלי פוטנציאל הרסני" כתב ראש העיר אשקלון תומר גלאם. "החשיפה לסכנות אלו כתוצאה מפעילות החברה, ובתדירות גבוהה כל כך, מחייבת מתן אפשרות לגופי הפיקוח והאכיפה השונים לבצע את תפקידם כנדרש ובאופן אפקטיבי" דרש ראש העיר.
קו צינור אילת אשקלון הוא צינור המשמש להעברת נפט גולמי מנמל אילת שבים סוף לנמל קצא"א באשקלון שבים התיכון, בכך משמש הצינור גשר יבשתי בין הימים הללו תוך עקיפת תעלת סואץ. הקו הופעל על ידי חברת קו צינור אילת אשקלון וכיום מופעל על ידי חברת קו צינור אירופה אסיה.
עבור ישראל נחשב קצא"א למתקן אסטרטגי ראשון במעלה בשל מרכזיותו במשק האנרגיה הישראלי והיותו מאגר דלק לשעת חירום. בשנים האחרונות מסוף הנפט של אשקלון נמצא תחת איום מתמיד של רקטות הנורות מרצועת עזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה