בארץ

זה הגיוס החדש של הרמטכ"ל - רגע לפני הפרישה

זמן קצר לפני שיפנה את מקומו, הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי לכאורה גייס למילואים את יועץ התקשורת זמיר דחב"ש, על מנת שייתן לו ייעוץ לקראת נאומי הפרישה. זו הסיבה שגיוס זה מעורר מחלוקת רבה בדרג הגבוה
מערכת ice | 
אביב כוכבי (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ)
השבוע הרמטכ"ל אביב כוכבי יסיים את תפקידו ולנעליו ייכנס האלוף הרצי הלוי. רגע לפני שיתקיים טקס החילופים הרמטכ"ל היוצא החליט לגייס לשירות מילואים את יועץ התקשורת זמיר דחב"ש, לו סוכנות יחסי ציבור. לפי דובר צה"ל דחב"ש מסייע לרמטכ"ל בהכנה לקראת נאומי הפרישה שלו, אך ההחלטה הזו מעוררת מחלוקת הרבה בדרגים הבכירים.
על פי בדיקה של עיתון 'הארץ', הזימון של דחב"ש מעורר זעם לכאורה כי מדובר באי הבעת אמון מטעם הרמטכ"ל כלפי הגופים שמטרתם להעניק לו את הסיוע שביקש, ובפרט בגוף דובר צה"ל. יתרה מכך, מתברר כי ייתכן ודחב"ש לא גויס באופן רשמי למילואים, לפחות ככל שיודעים לכוחות הפועלים ביחדת דובר צה"ל בה שירת, אך הוא עדיין מקבל תשלום על ימי מילואים אלו.
כמו כן במקרה שכזה, בו דחב"ש מעניק ייעוץ לרמטכ"ל במסגרת שאינה רשמית, כשבבעלותו חברת יחסי ציבור שפועלת מול גופים שעובדים עם צה"ל, יש לוודא כי לא מתקיים ניגוד עניינים וייתכן כי הדבר לא נבדק טרם זומן דחב"ש לשוחח עם הרמטכ"ל.
כמו כן, גורמים נוספים טענו כי הגיוס של דחב"ש למילואים נעשה בניגוד לחוק היות ולא מדובר במקרה חירום או מקרה חריג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה