בארץ

חיילת נשכחה בכפר פלסטיני: המפקד והלוחמים שגרמו לכך הושעו

ממצאי התחקיר הראשוני של התקרית בה נשכחה לוחמת מג"ב בזמן פעילות מבצעית הוגש בפני מפקד מג"ב שהורה על השעיית המפקד והלוחמים בכוח
מערכת ice | 
חיילי מג"ב (צילום פלאש 90)
ממצאי התחקיר הראשוני בפרשת לוחמת המג"ב שהופקרה בשטח הוצגו הבוקר (רביעי) בפני מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן. לאור הממצאים החליט כהן להשעות מפעילות מבצעית את מפקד הכוח והלוחמים המעורבים עד לסיום התחקיר. בנוסף לכך, הנחה מפקד מג"ב לעצור את שגרת האימונים והפעילות מבצעית ביחידות משמר הגבול.
התחקיר החל מיד לאחר שהגיע דיווח ראשוני על התקרית החמורה. או אז הנחה מפקד משמר הגבול להשלים את התחקיר באופן מעמיק ויסודי במטרה "למנוע הישנות מקרה דומה", כך לפי מקורביו. בנוסף לכך, הפעילות המבצעית תיעצר בשעות הבוקר לצורך חידוד נהלים בדגש על "שילוח משימה".
 
במקביל להנחיות ניצב כהן, גורמים במג"ב דוחים את הטענות כי הלוחמת נשכחה וכי במהלך כל הזמן יצרו איתה על קשר עין. מנגד מהצד הפלסטיני טוענים כי הלוחמת הופקרה ונותרה לבדה בשטח.
בתיעוד שצולם והופץ על ידי תושבי הכפר א-ראם, בוא התבצעה הפעילות, נראתה החיילת משוטטת לבדה ברחובות הכפר כשהיא בציוד מלא ומנסה למצוא את דרכה בחזרה אל הכוח. הלוחמת צעדה לאורך הרחוב וכיוונה נשק אל חנות ולאחר מכן אל מכונית נוסעת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה