בארץ

המפלגות החרדיות תחת מתקפה חריפה: "שלב ההשתנה מהמקפצה"

על רקע הדרישות חסרות התקדים של המפלגות החרדיות, עיתונאים תוקפים את הממשלה המסתמנת שעלולה לחטוף בחזרה התנגדות  עזה ליהדות: "תהליך של ריסוק החברה והמדינה"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, יריב לוין, יצחק גולדקנופף ומשה גפני (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני, מרים אלסטר)
הדרישות של המפלגות החרדיות, בעיקר של יהדות התורה, שבאו על הכתב במשא ומתן על הקמת הממשלה, ממשיכות לעורר סערה. 
כתב הדתות של חדשות 12 יאיר שרקי אומר כי לדרישות הללו יכול להיות מחיר כבד. "פרסום הדרישות עלול להפוך לרגע מכונן, ולא במובן החיובי", כתב שרקי בטורו השבועי בעיתון מקור ראשון. "כל מחשבה ביזארית הועלתה על הכתב...מעבר לחוסר האמון המופגן כלפי נתניהו, יהדות התורה איבדה את היכולת להבדיל בין עיקר לטפל."
"קם דור חרדי חדש ולא מתנצל", מספר שרקי, "וסחף איתו גם את הוותיקים. שנה וחצי האופוזיציה הספיקו לתפנית." בסיום דבריו הזהיר כתב חדשות 12, "לראשונה בתולדות ישראל קמה קואליציה עם רוב דתי. אם היא לא תנהג באחריות, תנועת המטוטלת עלולה להיות חדה לא פחות."
בעל טור שבועי נוסף עשה שימוש במטאפורה דומה, הבומרנג. נדב העצני בטורו השבועי בישראל היום תקף את הדרישות החרדיות, "קווי המתאר של הממשלה החדשה לא רק שלא יקרבו את רוב הציבור ליהדות - הם יובילו תהליך של ריסוק החברה והמדינה...הפעם הגענו לשלב של ההשתנה מהמקפצה. זה נוגע לתוכן הדרישות שהקצין מאוד, אבל עוד יותר מכך למנגינה."
"השיא נמצא בניסיון לעגן את ההשתמטות בחוקה ובחוק יסוד: לימוד תורה...זוהי גושפנקה חקיקתית למדינה שיש בה אזרחים סוג א' - שזכאים לחיות על חשבון זולתם, ואזרחים סוג ב' - המשרתים."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שרקי
    יוסי 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טתה יכול להמשיך להסית נגדהציבור החרדי סוף סוף אתה הרי מגיע מהסרוגים נולדת עם שנאה, תתפוצץ.
    סגור