בארץ

ארגוני הנשים במכתב לנתניהו: "עליך להבהיר את מחויבותך"

במכתב הן מזכירות, כי בעבר פעל נתניהו לטובת המאבק באלימות כנגד נשים ואישר שורה של חוקים שסייעו למנוע ולטפל בתופעה. לדבריהן: "המאבק נגד אלימות מינית ואלימות כלפי נשים בכלל אינו ואסור שיהיה נתון למשא ומתן פוליטי, ואין להעמידו למקח"

מערכת ice | 
אלימות נגד נשים (צילום Freepik)
דורשות מראש הממשלה להתחייב למאבק באלימות כנגד נשים: קואליציה של ארגוני נשים פנו אמש (רביעי, 7.12) לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בקריאה כי עליו להבהיר באופן חד משמעי כי הוא מחויב למניעת אלימות כנגד נשים, מכל סוג שהוא. בין הארגונים הבולטים שחתומים על המכתב: ויצ"ו, קולך, נעמת, שדולת הנשים, פורום מיכל סלע ועוד.
זהו המכתב במלואו: "לאור המתקפות על המאבק באלימות מינית ואלימות במשפחה מצד גורמים בקואליציה המתגבשת בראשותך הן ממפלגת הליכוד והן מהמפלגות השותפות. אנו פונות אליך בבהילות בבקשה להבהיר באופן חד  משמעי וברור את מחויבותך למניעת אלימות כלפי נשים לכל סוגיה.
דוגמאות למתקפות אלו ניתן לראות באמירתו של חבר הכנסת אבי מעוז, מסיעת נעם, כי "התרומה הגדולה  ביותר למדינה (של נשים) היא שהן יינשאו, בעזרת השם, ויגדלו משפחה לתפארת", או "צריך לבטל את יחידת יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר. היא מקדמת ערכים שזרים לצה"ל". כידוע, יחידת יוהל"ם מרכזת את  הטיפול בפגיעות מיניות בצה"ל, ואך בשבוע האחרון התפרסמו נתוני דו"ח מבקר המדינה המצביעים על כך ש-1 מתוך 3 חיילות עברה הטרדה או פגיעה מינית בצבא, כך שלא ניתן להפריז בחשיבותה.
דוגמה נוספת ניתן לראות באמירתה של חברת הכנסת טלי גוטליב מסיעת הליכוד, באומרה כי "אני נגד (חוק האיזוק האלקטרוני) ולא אתן שהוא יעבור במשמרת שלי. יש כאן שטיפת מוח על ידי ארגוני הנשים. אני שמחה שהגעתי לכנסת כדי למנוע חקיקה דרקונית נגד גברים". וחשוב להבהיר - האיזוק האלקטרוני יאפשר לבית המשפט להטיל תנאים לפיקוח טכנולוגי על קיומו של צו הגנה שהוצא במקרים של אלימות כלפי נשים או ילדים. כיום אין דרך לאכוף את הצווים באופן שיספק הגנה, ונשים רבות שילמו על כך בחייהן.
מתקפות מקוממות אלו מתריסות נגד נפגעות ונפגעי עבירה ויוצרות חשש כי בימים בהם כוונת הממשלה לחוקק את "פסקת ההתגברות", הביטחון של נשים, גברים, ילדות וילדים נתון בסכנה ממשית. המאבק נגד אלימות מינית ואלימות כלפי נשים בכלל אינו ואסור שיהיה נתון למשא ומתן פוליטי, ואין להעמידו למקח וממכר משיקולים קואליציוניים. זהו אינו מאבק של צדדים פוליטיים, כשם שהפוגעים אינם מבחינים בין עמדות פוליטיות, השתייכות דתית או מגדר הילדים והילדות הנפגעים. מיגור אלימות זו חייב להיות משימה לאומית חוצה מחנות פוליטיים.
קואליציות העבר בראשותך אישרו שורה של חוקים וצעדים שהביאו לשיפור משמעותי במניעה והטיפול בתופעת הפגיעות המיניות והמגדריות ובראשן התכנית הלאומית למיגור האלימות נגד נשים ובמשפחה. אנו קוראות לך להביע את תמיכתך בקול ברור וצלול ולהבטיח שהישגים אלו לא יוסגו לאחור ושנושא חשוב זה ימשיך להיות מקודם ולהיות בראש סדר היום הציבורי. בהמשך לדברים אלו, נשמח לקיים עמך פגישה בכדי להציג את עבודת ארגוני החברה האזרחית בתחומים המתוארים ולדון כיצד ניתן להמשיך ולקדמם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה