בארץ

מאיר פרוש בראיון ל-ice: "התקשורת הפכה אותי לזולל תקציבים"

אחרי הפגישה במלון לאונרדו פלאזה בירושלים בין צוותי המו"מ של הליכוד ויהדות התורה אפשר כמעט לברך על המוגמר, כאשר השותפה הבכירה בקואליציה הגיעה להבנות עם הליכוד. בריאיון ל-ice אומר בתוקף ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה: "אנחנו לא צריכים להתנצל ולדרוש במשא ומתן את מה שמגיע למפלגה בגודל שלנו"
דוד זולדן |  1
מאיר פרוש (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה הוא נצר למשפחת פוליטיקאים ותיקה ומכובדת, שועל קרבות ותיק ועתיר ניסיון בזירה הפוליטית. בריאיון ל-ice הוא משיא עצות ליו"ר הסיעה גולדקנופף שמתמודד עם צרות בבית: "אי אפשר לספור את כמות הפשקווילים שהופצו נגדי מאז כניסתי לעשייה הציבורית". על הקרע בינו לגפני מבשר פרוש על אווירת פיוס: "לא מכיר מתיחות בין השניים".
מה היית עושה אחרת לו יכולת להחזיר את הגלגל אחורה בכל הנוגע ליחסים של גולדקנופף עם גפני, לו אתה היית יושב על המדוכה?
"לא מכיר מתיחות בין השניים".
פליירים המנאצים את גולדקנופף פורסמו בכמויות מסחריות בשכונות החרדיות. האם אלה מאבקים פנימיים לגיטימיים בעולם החרדי או שנחצה קו אדום מבחינתך?
"אני קורא את עיתון המבשר, שם אין לשון הרע. אי אפשר לספור את כמות הפשקווילים שהופצו נגדי מאז כניסתי לעשייה הציבורית. למדתי להתעלם מזה ולדעתי גם הרב גולדקנופף יידע איך להתעלות מעל הרכילות הזולה הזו".
לאיזה תיק אתה מכוון?
"לנו לא חשוב תיקים בשביל תיקים, אנחנו מתמקדים בעשייה למען הציבור. בכל מקום בו אהיה אשתדל לעשות את המקסימום למען הציבור. אני כן חושב שאחרי התנהלות הממשלה היוצאת, אנחנו לא צריכים להתנצל ולדרוש במשא ומתן את מה שמגיע למפלגה בגודל שלנו". 
שיתוף פעולה עם ממשלת שמאל אפשרי בעיניך?
"אני אהיה מוכן לשתף פעולה עם השמאל ושיתפתי פעולה לאורך השנים, עם אין ספור חברי כנסת ושרים מכל המפלגות. אני נמצא בכנסת בכדי לעזור לציבור וכל מי שמוכן לעזור לי בזה, או לפחות לא להפריע, יבורך".
על התדמית של המפלגות החרדיות בעיני הציבור הישראלי:
"התדמית הזו היא שקרית ומבוססת על שנים של דעות קדומות והסתה. הצרכים של הציבור החרדי אינם מעוגנים בספר החוקים ובסעיפי התקציב. ראינו איך בממשלה הקודמת מפלגה עם 4 מנדטים זללה מיליארדים מתקציב המדינה לאוכלוסייה שאינה משרתת בצבא. אם התקשורת תהיה קצת יותר עסוקה בלדווח את האמת ופחות בעידוד שקרים, אולי התדמית שלי כזולל תקציבים הייתה משתנה".
אתה פוליטיקאי ותיק ויודע ששום דבר לא בטוח.
"כל יום יהיו בעיניך כחדשים ואפשרויות שיש היום הם לא במקום אתמול, מה שנעשה עשוי וכל מה שאפשר להוסיף ולעשות זו חובה. כך שאף פעם איני שבע ממה שעשיתי".
האם התפיסה לפיה אינכם רשאים להתמנות לשרים היא מיושנת והיום כן צריך לאפשר מינוי שרים?
"אני למדתי ש'חדש אסור מן התורה'. אם זה עבד טוב במשך עשרות שנים, למה לשנות? זה לא משנה מה שאני חושב, בסופו של דבר זו החלטה שנתונה לגדולי ישראל". 
האם תטפלו בחינוך העצמאי של בעלז?
"אחת מהדרישות שלנו במשא ומתן זה השוואת תנאי החינוך החרדי לממלכתי, בהתאמה של 55% ו-75%, כמו שהיה בעבר".
לאחר שהייתם באופוזיציה, האם כשתהיו בקואליציה תנהגו שונה ממה שאתם טוענים שנהגו בכם?
 "למדנו מהם כמה דברים שהם בהחלט ניתנים לחיקוי".
תבלמו את התערבות בג"צ בחוק הגיוס?
"חייבים לחוקק את פסקת ההתגברות באופן מידי, גם בכדי שנוכל להעביר את החוק לדחיית שירות לכאלה שרוצים לשבת וללמוד תורה וגם לתקן דברים שבג״ץ כרסם בנושא בסטטוס קוו הידוע".
האם אתה בעד פשרות בחוק הגיוס?
"יש לנו דרישה אחת ויחידה בנושא - שכל מי שרוצה ללמוד תורה, יכול לעשות זאת בשקט ובלי דאגות. מעולם לא התערבנו לצבא איך ובאיזה צורה לפעול במסגרות, ובאפשרויות שלו". 
האם רוחות חדשות נושבות ביהדות התורה אחרי שחרדים רבים (בפרט החסידים) הוכיחו שהם בעד לימודי הליבה?
"יהדות התורה והציבור הרחב מאז ומתמיד פעל בכל נושא בהתאם להוראות של גדולי ישראל". 
האם החשש מלימודי מתמטיקה וליב"ה נובע מהחשש ממדרון חלקלק ותקדים שהיום זה ליב"ה ומחר גיוס?
"לא מכיר חשש כזה. אגב המוסדות החרדים לומדים גם לימודי חול, כמובן בהתאמה לתקצוב שלהם, למשל במוסדות המוכש״ר לדוגמא  לומדים 75% לימודי חול מתוכנית הליב״ה".
איך היחסים שלך עם התקשורת? 
"גם אם כותבים עלי משהו שהוא לא משקף אותי, אני לא מוטרד כי אני חי עם האמת שלי. אני שליח ציבור וכל עוד אני עושה את המקסימום בכדי לעזור לציבור שולחי ולמטרות שאני מופקד עליהם, אני מרוצה. הנתונים בבחירות האחרונות והתמיכה שאני וחברי מקבלים בכל מערכת בחירות, כללית ומקומית, מלמדות אותנו שלמרות שלא תמיד ידייקו בתקשורת, אנחנו עושים את העבודה לא רע. למרות שתמיד יש מקום לשיפור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם האיום הקיומי היחיד על ישראל (ל"ת)
    ציון ירושלים 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור