בארץ
סלייס שיאנית התלונות בענף הגמל בשל "התנהלות החברה ופעולות הרשות"
דוח פניות הציבור לשנת 2023 של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון חושף את הנתונים הקשים: מעל רבע מפניות הציבור בנושא הגמל היו לגבי סלייס, שהחזירה בנתח שוק של 0.3% בלבד
חברת הגמל סלייס היתה שיאנית בתלונות הציבור, כך עולה מדוח פניות הציבור לשנת 2023 של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. כזכור, סלייס התמוטטה בתחילת השנה בעקבות חשיפת מחדלים חמורים בניהול כספי החוסכים.
חברת הגמל סלייס (לשעבר "קל גמל") ניהלה נכסים בהיקף כולל של 4.16 מיליארד שקל, מתוכם כ-2.5 מיליארד שקל בקופות גמל לניהול אישי (IRA). כ-850 מיליון מתוכם הושקעו בקרנות חוץ שלא אושרו על ידי הרשות. בעקבות כמות התלונות שהתקבלו כנגד סלייס, הרשות נקטה כנגדה בפעולות אכיפה וביקורת שכללו בין היתר קנסות בשל ליקויים במענה לתלונות ציבור וביקורת בתחום ההשקעות. בתחילת 2023 הרשות פתחה בביקורת רחבה בנושא זכויות עמיתים, שהתקשו למשוך את הכסף מהחברה. הרשות עצרה את ההצטרפות לקופות הגמל בניהול אישי של סלייס בספטמבר 2023; בדצמבר 2023 מונה לחברה מנהל מורשה.
עוד ב-
כעת, הרשות מפרסמת את הנתונים שהובילו לאותם צעדים חריגים, ומהם עולה כי ברשות התקבלו ב-2023 1,327 תלונות בנושא גמל, אולם בעוד נתח השוק של סלייס עמד עד 0.3% בלבד, 25.4% מהתלונות שהתקבלו ברשות בתחום הגמל היו כנגדה. אם כמות התלונות האדירה לא מספיקה, ב-137 מהתלונות אף ניתן לפונה סעד (הפונים עשויים לקבל סעדים כספיים או לא כספיים, דוגמת ביטול החרגה, החזרה לביטוח או ביטול פוליסה; בחברות פנסיוניות הסעד יכול להגיע גם מהקרן וגם מכספי החברה). "התנהלות החברה מחד ופעולות הרשות מאידך הובילו לעלייה חדה בפניות כנגד החברה בשנת 2023", נכתב בדוח.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה