בארץ

בלגן ענק בצה"ל: התג "משיח" יוסר מהמדים?

חדו"ש לצה"ל: אכפו את האיסור על ענידה וחלוקה של "תגי משיח", "התופעה הזאת חמורה כאשר מדובר בתג המסמל תנועה משיחית השוללת את הציונות והופכת את מטרות המלחמה לדתיות במקום מדיניות"
מערכת ice | 
היערכות צה"ל לקבלת החטופים (צילום דובר צהל)
בהמשך לדיווח על כך שהרמטכ"ל הוריד "תג משיח" ("פאצ' משיח") ללוחם בדרום לבנון, פנתה הבוקר (שלישי) עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון יחד עם הפורום החילוני במכתב לצה"ל בו היא דורשת לאכוף את האיסור על ענידת התגים על מדי צה"ל.
על פי המכתב שכתבה עו"ד ד"ר יפעת סולל, סמנכ"ל ויועצת משפטית בחדו"ש – לחופש דת ושוויון, וכבר הגישה מספר פניות לצה"ל בנושא, מלבד העובדה שתפירת התג למדי הצבא אסורה על פי פקודות צה"ל, התופעה הזאת חמורה כאשר מדובר בתג המסמל תנועה משיחית השוללת את הציונות והופכת את מטרות המלחמה לדתיות במקום מדיניות.
 
לאחרונה קיבלו העמותות מידע לפיו מתבצעות פעולות של בעלי תפקיד באופן מאורגן לחלוקת "תגי משיח" לחיילים ולקצינים בעת שירותם בעזה ובאתרים אחרים. פניות ספציפיות התקבלו לגבי הרב אליעזר מורגנשטן, רב גדוד מילואים המשרת בעזה ואיש תנועת חב"ד, אשר מפיק ומחלק את התגים ומפעיל לחץ חברתי להוסיף את התג האמור למדי החיילים. מפרסומים בתקשורת עולה כי גם מעבר למועדי שירותו במילואים, הוא עוסק בפעילות החזרה בתשובה בקרב החיילים בעזה ובצפון כאחד.
על פי המכתב "לא יעלה על הדעת שצבא ההגנה לישראל ישתף פעולה ויאפשר, בכוונת תחילה או בעצימת עין, יוזמות של מי שמבקשים להחזיר בתשובה את חייליו ולאמץ סמלים שנועדו להפוך אותו לצבא הפועל בשירות ארגון משיחי. הדבר חריג ופסול מכל היבט שהוא, מסלף את דמותו ופוגע במצפונם ובכבודם של רבים מחייליו. פקודות הצבא נועדו להבטיח משמעת ואחידות תוך הגנה על המשרתים מפני יוזמות הדתה. כמובן אין בכך כדי לפגוע בשום חייל או קצין לאחוז באמונה דתית ולשמור את מצוות דתו, אך כל אלה תוך הקפדה על חייץ בין האוטונומיה האישית וההתנהגות הפרטית לבין שאר המשרתים שאינם שותפים לאמונה זו".
בתגובה לדיווח על כך שהרמטכ"ל, הרצי הלוי, הסיר "תג משיח" מזרועו של לוחם בלבנון, אומרת עו"ד ד"ר יפעת סולל כי " לא ברור למה זו ידיעה בכלל. מדובר בתג שמנוגד הן לפקודות צה"ל והן למהותו של צה"ל. מה שתמוה הוא שלא היה מפקד ישיר שיורה על הסרתו במועד מוקדם יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה