בארץ

לקראת מלחמה כוללת? חיילים בצפון צוידו במסכות אב''כ

פרסום ראשון: ברקע התחממות הגזרה הצפונית והכיוון הגובר לקראת פעולה קרקעית בלבנון עם אופציה למלחמה כוללת, חיילים הנמצאים בגבול לבנון צוידו במסכות אב''כ, וכן ריענון תכנים בנושא
דורון בלוך | 
צילום פלאש 90/ אייל מרגולין
ברקע המתיחות הגוברת בגזרת הצפון נוכח סדרת החיסולים האחרונים, וכן הרמיזות העבות מצד צמרת הבטחון וכן משר הבטחון יואב גלנט מוקדם יותר היום, במהלך ביקורו בצפון ושיחתו עם לוחמי שריון, נראה כי תמרון קרקעי בלבנון הינו מהלך המתקרב במהירות.
במסגרת ההכנות לכך, בצעד חדש שלא נראה כמותו בהכנות הקודמות. חיילים קרביים המרוכזים בשטחי כינוס בצפון מדווחים כי חולקו להם ערכות מסכות אב''כ כחלק ממאמצי ההכנה והכוננות, ועל פי דיווחים של חיילים בשטח נמסר כי הוסבר להם שהדבר מיועד להתמודדות במקרה הצורך כנגד גז היכול לגרום לעצירת הנשימה ולחנק. כמו כן ליחידות נוספות הנמצאות בכוננות בצפון הגיעו מלאי מסכות שטרם חולקו, וכן הגיעו לשטחי הכינוס ולמוצבים מדריכות אב''כ, במטרה להעביר תכני רענון בנושא.

מסכות האב''כ שמספק צה''ל לחיילי הצפון
המסכות, שנועדו להתמודד עם איומים אטומיים, ביולוגיים, וכימיים, לא חולקו לתושבים, וכן לא נמסר על צפי בו יצטרך העורף האזרחי להתמודד עם איומים מהסוג הנ''ל. בנוסף, לא פורסם מידע כי החיזבאללה מחזיק בנשק מסוג זה המיועד לשיגור לעורף הישראלי, ויתכן כי חלוקת המסכות לחיילים הינה כצעד להגברת המוכנות לכל תרחיש בלבד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה