בארץ

לקראת שבת: היום כבר מותר לגלות - איפה היה אלוקים בשבוע האחרון?

בשמחת תורה אלוקים לא רצה שיקרה טבח, עובדה, הוא העניק לנו צבא מופלא עם יכולות דמיוניות, אנחנו בחרנו משום מה לא לממש את הרצון הזה שלו, טרם ברור מדוע, השבוע אלפי רוצחים פוטנציאלים נפגעו בטרם ביצעו את זממם, בדיוק כפי שאלוקים רוצה שיקרה | לקראת שבת
הרב יואל בייטש |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לא פעם, כאשר הרבי מליובאוויטש פנה לאישים שונים וביקש מהם לבצע פעולות משמעותיות לחיזוק עם ישראל, ארץ ישראל, או תורת ישראל, הם היו נענים כיהודים טובים שיעשו זאת "בעזרת השם" או "אם ירצה השם", בכך חשבו אולי שיקנו את ליבו ואמונו של הרבי שתבע מהם אקטיביות חסרת עכבות.
למשמע התשובה הרבי היה מגיב מיד "השם וודאי רוצה, בכך אין ספק, אבל אם לא תעשה, הדבר לא יקרה" או "השם וודאי יעזור, אם תחליט לפעול"
השבוע, עצרנו כולנו את הנשימה מול שרשרת פעולות מסתורית בלבנון שפגעה באלפי מחבלי חיזבאללה, לא היה כדבר הזה בתולדות המלחמה המודרנית, כולנו נוכחנו לדעת שאם אלוקים רוצה, גם ביפר ישן יורה, רק בתנאי שיש מוח יהודי (על פי פרסומים זרים) שייתן ביטוי מעשי לרצון הזה לצאת אל הפועל.
כמה פעמים (ובצדק רב) שמעתם את השאלה הכואבת כל כך היכן היה אלוקים ב-7.10, כמה פעמים לדעתכם תשמעו כעת שאלוקים היה בלבנון בשלהי אלול 2024.

הרב יואל בייטש. צילום: מכון זרעים 
יש לנו נטייה להאשים את אלוקים בכל מה שלא מסתדר בחיינו, ולזקוף לזכותנו כל הצלחה, לפעמים זה סתם משכך כאבים של בריחה מאחריות, לעיתים זאת זעקת  חוסר אונים אנושית, איך שלא יהיה, ברגע שמשהו כן עובד כמו שצריך, כדאי לזכור שהדיל הכללי בין אלוקים לאדם הוא - הוא ברא את התשתית הפיזית והנפשית עם כל האמצעים והיכולות לממש תוכנית גדולה וטובה, התפקיד שלנו הוא להפיק מחומר הגלם הזה את הפעולות בשטח.

גנרל שוורצקופף צועד בראש מצעד הניצחון בוושינגטון הבירה. שבת 1991. צילום: שאטרסטוק
בשמחת תורה אלוקים לא רצה שיקרה טבח, עובדה, הוא העניק לנו צבא מופלא עם יכולות דמיוניות, אנחנו בחרנו משום מה לא לממש את הרצון הזה שלו, טרם ברור מדוע, השבוע אלפי רוצחים פוטנציאלים נפגעו בטרם ביצעו את זממם, בדיוק כפי שאלוקים רוצה שיקרה.
לפני המערכה בעיראק, נשאל הגנרל האמריקאי נורמן שוורצקופף, האם יש בליבו חמלה על סדאם חוסיין "חמלה זה התפקיד של אלוקים" השיב המפקד העליון "המשימה שלי היא רק לארגן פגישה ביניהם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין על המאמר
    יהודה 09/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משובח ביותר שבת שלום
    סגור