בארץ

בגיל 63: קצין צה"ל האגדי הלך לעולמו לאחר מחלה

קצין המורשת האגדי של גולני אבשלום שחר (אבשה) ז"ל הלך לעולמו. הקים את יחידת קציני המורשת של צה''ל והעביר שיעורי מורשת קרב וחינך את חיילי צה''ל לאהבת העם והארץ
מערכת ice | 
יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האובה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אבשלום שחר (אבשה), קצין המורשת המיתולוגי של חטיבת גולני, ומקים יחידת קציני המורשת של צה''ל, נפטר בגיל 63. שחר, שהיה דמות מפתח בהנחלת מורשת הקרב וערכי צה"ל, השאיר חותם עמוק על דורות של חיילי החטיבה.
במשך שנים רבות, שחר הוביל סדנאות חינוך, העביר שיעורי מורשת קרב וחינך את חיילי צה''ל לאהבת העם והארץ. תרומתו להנצחת מורשת צה"ל הייתה משמעותית ורחבת היקף, והשפעתו ניכרה הרבה מעבר לגבולות החטיבה.

אבשלום שחר ז"ל. צילום: דוברות מועצת אפרת
לפני כשלוש וחצי שנים, שחר יזם והקים את מערך יחידת קציני המורשת של צה"ל, פרויקט שהמשיך להנהיג ברוחו גם כאשר מחלה קשה אילצה אותו לשבת בכיסא גלגלים בשנתיים האחרונות לחייו.
אמנם הלווייתו של שחר הייתה אזרחית ולא צבאית, אך מיטתו כוסתה בדגל גולני ובדרכו האחרונה ליוו אותו משמר כבוד של חיילי גולני. קצין חינוך ראשי ובכירים נוספים ספדו לו, מדגישים את תרומתו הייחודית לצה"ל ולחברה הישראלית.

צילום: גילי אלי
אל"מ (מיל') דובי שפלר, ראש מועצת אפרת, שמכהן כיום בתפקיד קצין המורשת של חטיבה 8 והיה בקשר הדוק עם שחר, מסר: "אבשה היה האבא הרוחני והמעשי של מערך קציני המורשת גם כאשר המחלה הארורה הושיבה אותו בכיסא הגלגלים לפני כשנתיים. מעטים הם האנשים שאין להם תחליף - אבשה הוא אחד מהם. יהי זכרו ברוך ומורשתו אגדה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה