בארץ

אירוע זריקת החול על בן גביר עולה שלב: כתב אישום הוגש

כתב אישום הוגש נגד נועה גולדנברג המואשמת בזריקת חופן של חול על השר לביטחון לאומי, בן גביר. והעונש המקסימלי עבורה הוא שלוש שנות מאסר

מערכת ice |  1
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היום בבוקר (שני) הוגש בבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד נועה גולדנברג, צעירה בת 27, בעקבות אירוע שקרה בסוף השבוע האחרון. גולדנברג נאשמת בהשלכת חופן חול לעבר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בעת שביקר עם בני משפחתו בחוף תל אביב. כתב האישום כולל שתי עבירות עיקריות: תקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, כאשר העונש המקסימלי לעבירות אלו עשוי להגיע לשלוש שנות מאסר.
על פי כתב האישום, ביום שישי האחרון, במהלך טיול משפחתי של משפחת בן גביר בחוף הים בתל אביב, השליכה גולדנברג כדור של חול לעבר בן גביר. החול, שנאסף ממים והפך לכדור בוץ קשיח, פגע בגבו ובאזור ראשו של השר, כמו גם בסובבים אותו. הנאשמת, על פי האמור בכתב האישום, חשה חוסר שביעות רצון מכך שהשר מבלה זמן בחוף הים בזמן מלחמה, דבר שגרם לה לזרוק את החול בתגובה לזעמה.
לאחר התקיפה, ניסתה גולדנברג להימלט לים, אולם שוטר שזיהה אותה דרש ממנה לצאת מהמים. על פי המשטרה, גולדנברג סירבה לציית לבקשות השוטר ולצאת מהים, ורק לאחר דקות רבות ושכנועים מצד מכר שלה, היא יצאה מהמים ונעצרה. במהלך המעצר, טענה גולדנברג בתחילה כי אינה מעורבת באירוע, אך לאחר הצגת ראיות נוספות שינתה את גרסתה והודתה במעורבותה.
המשטרה רואה במעשים אלו כתקיפה חמורה ומסוכנת. סנ"צ עדי ברקוביץ', קצין אגף חקירות ומודיעין במרחב ירקון, ציין כי החול שזרקה גולדנברג, כשהוא נאסף לכדי כדור, עלול לגרום לחבלה ולפגיעה חמורה, והדגיש את חומרת המעשה ואת הצורך במיצוי הדין עם הנאשמת כדי להרתיע אחרים.
לאחר המעצר, שהתה גולדנברג במעצר במשך שעות רבות, כשהיא מוחזקת תחילה בכלא נווה תרצה ואז מוחזרת בשל בעיות טפסים. התהליך עורר סערה ציבורית, והמשפחה פרסמה פניות ציבוריות בבקשה לקבלת מידע על מקום החזקתה. לבסוף, שוחררה גולדנברג למעצר בית, ושופט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרה, תוך שמירה על תנאים מגבילים.
המקרה עורר תגובות נרחבות בחברה ובתקשורת, וחלקן הצביעו על הפער בין חומרת האישום לבין ההתנהלות המשפטית והמשטרתית. גולדנברג נמצאת במרכז תשומת הלב הציבורית, כאשר ישנם שמבקרים את השפעת המעשה על התמונה הכוללת של הפגנות נגד השלטון והשפעתם על חיי הפרט והחוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "מוחזקת זמן רב"חחח, ילדות בנות 14 הושלכו לכלא לחודשים. (ל"ת)
    אכיפה בררנית 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור