בארץ

חמי פרס התפייט באזכרה לאביו: "לעצור את השקיעה לאחור"

חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות ובנו של הנשיא המנוח שמעון פרס ספד לאביו השבוע וחשף כי גם אצלו בדומה לאביו חבויה נפש של משורר בשבוע בו מציינים 8 שנים לפטירתו של ראש הממשלה השמיני והנשיא התשיעי שמעון פרס 
דוד זולדן |  1
שמעון פרס (צילום shutterstock, ויקיפדיה-לעמ/ אבי אוחיון, יעקב סער)
אזכרתו של ראש הממשלה השמיני ונשיאה התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס: נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הפנים משה ארבל, הרמטכ"ל לשעבר וח"כ גדי איזנקוט, ח"כ גלעד קריב, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, הנשיא לשעבר רובי ריבלין ולמעלה מ -60 דיפלומטים עלו להר הרצל לקברו.
השבוע מציינים 8 שנים לפטירתו של ראש הממשלה השמיני ונשיא המדינה התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס. בחייו, שמעון פרס ז"ל לא הסכים לקבל את המציאות הקיימת כפי שהיא, ולכל אורך שנות פעילותו הוא פעל להביא לשינויה בדרכים יצירתיות, חדשניות ומאתגרות, לא מעט פעמים כנגד כל המוסכמות או דעת הרוב, עניין שכולנו זקוקים לו בימים מורכבים אלו למען החזרת החטופים הביתה בהקדם האפשרי, ולמען החזרת הביטחון בכל חבלי הארץ אותם אהב. מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אותו הקים עוד בחייו, ממשיך את מורשתו ופועלו רב השנים גם בימים אלו.
חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות ובנו של הנשיא ספד לאביו: "שמונה שנים חלפו מאז נפרדנו ממך אבא. בעת הזו חסרונך מורגש בכל הארץ, וביתר שאת. רבים שואלים מה היית אומר על המצב. וחשוב יותר - מה היית עושה. שאלות שלצערי אין עליהן תשובה. אינני זוכר יום בחיי, בו תפיסת עולמך ודרך מחשבתך היו דרושים לנו, וכה חסרים לנו. כיום, אנו משוועים להנהגה שתכליתה לשרת את העם כולו, על כל גווניו. הנהגה שאיננה מעדיפה ומקדמת מגזר מסוים, על חשבון האחר. הנהגה שפועלת מתוך העם ובשליחותו – שלא מתאווה לשלוט, ולכפות את רצונה. משרתת, מאחדת. לא מפלגת. הגיע הזמן לשנות כיוון, לצאת לדרך חדשה. הגיע הזמן לסיים את המלחמה. להשיב את החטופות והחטופים הביתה. לטפל בפצועים, בעקורים, ובמשפחות השכול. לשקם את הצפון והדרום. להתעשת. לפעול לאיחוי הקרעים. לנוע קדימה. בתקופה האחרונה ישראל הולכת אחורה, במקום להתקדם. אנו חייבים ליצור עתיד טוב יותר, לכולנו. להימנע ממה שמחליש אותנו, מכשיל אותנו, ומסכן את עצם קיומנו. חובה עלינו לעצור את השקיעה לאחור. יש לנו דרך ארוכה לעשות. נכונה לנו לחימה עיקשת בטרור ובשולחיו להשבת ביטחון מלא בכל בית ישראל. לא נשיג ניצחון מוחלט בלי שנשיג שלום אמיתי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פושעי אוסלו לדין
    חוני 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד נהנתן ופרזיט שחי ע"ח הציבור
    סגור