בארץ

האם פפר עבר שינוי טכנולוגי וכעת נפרד מהקהל הצעיר?

לאחר השקעה של מיליארד שקל ופיתוח של אפליקציות חדשות, בנק לאומי סוגר את פפר אינווסט ומשיק את אפליקציית "טרייד". במקביל, אפליקציית הבנקאות פפר תיכנס למערכות הליבה של לאומי, מה שיביא לשינוי משמעותי במבנה השירותים שתציע ללקוחות
שרון בירקמן |  2
בנק לאומי (צילום Magma Images, shutterstock)
לקוחות פפר אינווסט קיבלו לא מזמן הודעה על סגירת האפליקציה; במקומה תושק אפליקציה חדשה בשם "טרייד", שתאפשר מסחר רק במניות שלמות ולא בשברי מניות.  ההודעה התמימה הזו מסמנת את סופה של תקופה. שבע שנים לאחר שהושקה בקול תרועה רמה, בנק לאומי סוגר את שתי האפליקציות של פפר – אפליקציית השקעות פפר אינווסט ואפליקציית הבנקאות פפר – ומחליף אותן בחדשות. 
לאומי השקיע בפפר סכום שמוערך במיליארד שקל, בכלל זה השקעות בתשתית טכנולוגית חדשה, תחזוקה שוטפת, שיווק ופרסום, הטבות ללקוחות וכיסוי הפסדים שוטפים. ההשקעה בפפר, על כל היקפה, לא השפיעה בצורה משמעותית על שורת הרווח של בנק לאומי ולמרות שההשקעה העצומה בפפר היתה אמורה לשנות את פני הבנקאות הדיגיטלית בישראל, זה לא קרה.
פפר אינווסט – אאוט, טרייד – אין 
עד כה, החידוש המרכזי של פפר בתחום המסחר בניירות ערך היה המסחר בשברי מניות, מה שבלט לעומת האופציות האחרות בשוק. לקוחות קטנים, במיוחד אלו שנכנסו לראשונה לעולם המסחר, יכלו להתנסות במסחר עצמאי עם השקעה מינימלית של כמה עשרות שקלים. למעשה, פפר איפשרה ללקוחות להתנסות במסחר בניירות ערך בסכומים קטנים מה שהפך אותה לאטרקטיבית במיוחד לקהל הצעיר יותר. 
בפפר אינווסט העמלות היו נמוכות עם דמי משמרת של 0.6% בלבד, באפליקציית טרייד המתמקדת במסחר במניות שלמות בלבד העלות תעמוד על כ-25 שקלים לפעולה והתשלום על מסחר בניירות ערך בישראל יעמוד על 26 שקל לפעולה; דמי המשמרת יישארו ללא שינוי. 
אפליקציית הבנקאות תחובר למערכות של לאומי
פפר נחשב לבייבי של מנכ"לית לאומי הקודמת, רקפת רוסק-עמינח. ב-2017, לפני ההשקה הרשמית של פפר, לאומי התקשר עם חברת התוכנה השוויצרית טמנוס (Temenos) על מנת שתקים עבור פפר תשתית נפרדת. כעת, פפר ייכנס לתוך המערכות של לאומי, החלטה שמגיעה לאחר שינוי טכנולוגי מהותי שביצע מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, בתמיכת דירקטוריון הבנק.
משתמשי פפר ימשיכו לראות את המותג העצמאי, אבל מתחת למכסה המנוע – המערכות יהיו של לאומי. השירותים יורחבו ולקוחות פפר יוכלו לפתוח חשבון בנק משותף, לנהל חשבון מט"ח ואף לקחת משכנתא, פעולות שלא היו זמינות עד היום בגלל ההחלטה לפנות עם פפר לקהל צעיר. עם סגירת אפליקציית פפר אינווסט והמעבר לאפליקציה החדשה, נראה שלאומי למעשה נפרד מהמיקוד של פפר בקהל הזה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    באסה. הבן שלי פתח לפני חודש...
    אבא 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קיבל שירות מחורבן בתהליך הפתיחה, והסיבה היחידה שהמלצתי לו להתעקש איתם ולא לעבור לבנק אחר היתה האפשרות להשקיע סכומים קטנים במניות או ב-SNP.
    סגור
  • יש פתרון
    משה 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ממש ממליץ על אפליקציית בלינק שיש שם שברי מניות בסכומים קטנים והעמלות ממש אפסיות ואני גם אוהב את הממשק שם
    סגור