בארץ

סגנית ראש העיר: "מערכת החינוך משותקת ופוגעת בהורים ובילדים"

פחות משבוע לפתיחת שנת הלימודים ובמערכת החינוך ברמת השרון הרוחות סוערות והטענות על אי שקיפות מצד סגנית ראש העיר לא מוסיפות שקט בגזרת ההורים  
דוד זולדן |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
סגנית ראש העיר רמת השרון מגיבה ליועץ המשפטי של העירייה ולא חוסכת את שבטה מעמיתיה ולפי הדיווח באתר שרון אונליין כך התרחשו הדברים.
סגנית ראש העיר רמת השרון, עו"ד קרן מקסימוב ברנדס, שיגרה אתמול (ראשון, 25 באוגוסט 2024) מכתב תשובה ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד מיכה בלום, שכתב נייר עמדה ביקורתי על התנהלותה ב-15 באוגוסט. מקסימוב ברנדס מכנה את חוות הדעת המשפטית של בלום "מגוחכת", טוענת שעו"ד בלום נשען על "אפס תימוכין משפטיים", ומאשימה את מנהלת אגף החינוך בקיום "שביתה איטלקית" בלתי חוקית.
לגבי התנהלות מערכת החינוך ברמת השרון, בחמשת החודשים בהם היא מכהנת כסגניתו של ראש העיר, יצחק רוכברגר, כותבת מקסימוב ברנדס: "נחשפתי, לצערי, לתחלואי המערכת, בתחומים שונים, לתרבות ארגונית מטרידה הנוגעת למנהל תקין והיעדר שקיפות, תרבות מקורבים ושיקולים בלתי ענייניים. אני מתעקשת להיאבק על זכותו של הציבור לשירות נקי כפיים, שמבוסס שקיפות ועל זכותם של ילדי וילדות העיר לחינוך ראוי".
היועץ המשפטי המנוסה של עיריית רמת השרון, עו"ד מיכה בלום, חיבר ב-15 באוגוסט את נייר העמדה שלו לגבי התנהלות סגנית ראש העיר, בתשובה לבקשה בכתב שהעביר אליו ראש העיר, יצחק רוכברגר, יממה לפני כן. רוכברגר פנה אל עו"ד בלום, בעקבות מכתב תלונה, שקיבל על התנהלותה של מקסימוב ברנדס, ממנהלת אגף החינוך בעיריית רמת השרון, שלומית שפיגלבלט.
בנייר העמדה של עו"ד בלום הוא קבע, כי דרישתה של מקסימוב ברנדס – המחזיקה בתיק החינוך בעיריית רמת השרון – לקבל לידיה מאגף החינוך רשימות שמיות ומספרי טלפון של הורים לילדים, העולים לכיתה א', אינה חוקית; וכי נאסר עליה להמשיך לפנות ישירות לעובדי אגף החינוך, מורות, מנהלות וגורמים במשרד החינוך – תוך עקיפת המנהלת המקצועית של אגף החינוך, שלומית שפיגלבלט.
עו"ד מקסימוב ברנדס ענתה לעו"ד בלום כך: "נייר העמדה שלך נשלח לאחר פניות רבות שלי בשבועות האחרונים לראש העיר, לסגן ראש העיר, למנכ״לית העירייה ואף אליך בהתראה על כך שמנהלת אגף החינוך הורתה על שביתה איטלקית בלתי חוקית, המתבצעת כבר מספר שבועות, תוך הנחיות לא חוקיות לעובדי האגף. פירוט טענותיי בדבר תפקודה הלקוי של מנהלת האגף בנושאים הקשורים למנהל תקין (מניהול כספי ציבור ועד שירות בסיסי לתושב) נשלח לפני מספר שבועות לראש העיר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראל, מקום רע מאוד לגידול ילדים. (ל"ת)
    אורח 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור