בארץ

בנבחרת המומים בעקבות המהלך האנטישמי של בלגיה: "הכל התנפץ לנו בפנים"

בלגיה לא מסתירה את יחסה הגלוי והעוין כלפי ישראל. אחרי ההדחה על רקע תמיכת הבלגים במפגינים פרו חמאס, התגלו הלילה כתובות נאצה ומעשי ונדליזם באולם בו היו אמורות להתחרות נבחרות ישראל בגילי 13 עד 17, כשבין השאר רוסס במקום צבע אדום על הקירות וגם הכתובת  "BOYCOT" הקוראת להחרים את ישראל
דוד זולדן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רנה מויאל שיתף בזעם אחרי האירוע המטלטל בתחרות הבינלאומית בפריסבי: "סיפרו לנו על הוונדליזם ושהוציאו אותנו מהתחרות. זו הרגשה איומה של חוסר אונים". בנבחרת הנוער של ישראל בפריסבי עדיין מנסים להתאושש מהאירוע האנטישמי המביש בבלגיה שהוביל לסילוקם מאליפות אירופה
כזכור, אתמול (שלישי) התגלו כתובות נאצה ומעשי ונדליזם באולם בו היו אמורות להתחרות נבחרות ישראל בגילי 13 עד 17, כשבין השאר רוסס במקום צבע אדום על הקירות וגם הכתובת  "BOYCOT", שלמעשה קוראת להחרים את ישראל.
קפטן המשלחת הישראלית, רנה מויאל בן ה-17, שיתף בלעדית את "ישראל היום" בתחושותיו: "התאמנו כל השנה, עבדנו קשה, באנו עם הרבה ציפיות ורצינו ליהנות ולשחק - והכל התנפץ לנו בפנים. בשלישי בבוקר קיבצו את כל המשלחת, והאחראים והמאמנים הודיעו לנו שהיו מעשי ונדליזם במגרש בו היינו אמורים לשחק ושכרגע אנחנו לא יכולים להשתתף בטורניר".
לפי לשון ההודעה כי ההשתתפות בתחרות שהחלה בבלגיה מבוטלת בשל אנטישמיות מקומית, זאת לאחר שלפני כשלושה שבועות קיבלו הודעה שראש עיריית גנט מסרב שישחקו בטורניר ומאיים לבטל את כל הטורניר במידה וישראל תשתתף.
ההתאחדות הישראלית עמדה על זכותה להשתתף בטורניר באופן חוקי בהתאם לתקנון הספורט, וביקשה ממארגני הטורניר למצוא פתרון לאחר שקיבלה אישור מיחידת האבטחה הישראלית להגיע ולהשתתף בטורניר מבחינה ביטחונית. כשבועיים לפני מועד הטיסה מארגני הטורניר עדכנו שנמצא מגרש חלופי מנותק ומרוחק ממתחם האליפות הכללי שבו ישראל תוכל לשחק, אולם התנאי להשתתפות הוא שהמשלחת הישראלית לא תוכל להשתתף בטקס הפתיחה ובכל אירוע חברתי של האליפות. ההתאחדות הישראלית קיבלה את התנאים והמשיכה להתארגן בהתאם.
ביום התחרות הראשון, כאשר המשלחת כבר בבלגיה ומתכוננת לתחרות, קיבלה ראש המשלחת הודעה שבלילה הושחתו המגרשים של הישראלים על ידי כתובת גרפיטי אנטי ציונית וחשש מהפגנות פרו פלסטיניות ולכן חל איסור על הישראלים לשחק באותו המגרש וכתוצאה מכך לא יוכלו להשתתף בטורניר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה