בארץ

נקבע המועד למתקפה האיראנית? פרטים חדשים על המתיחות הביטחונית

במאמץ ההגנתי על שמי ישראל צפויות לקחת מספר מדינות מהמערב כמו ארצות הברית ואיטליה, ירדן הודיעה שלא תאפשר לאף כלי טיס להיכנס לשטחה האווירי, חלק מהמדינות החתומות על הסכמי אברהם צפויות לסייע לסיכול המתקפה
מערכת ice | 
מתקפה איראנית (צילום shutterstock)
בזמן שבישראל ממתינים למתקפה שתגיע מלבנון ומאיראן, שר החוץ ישראל כ"ץ כבר הפיץ מסמך לשגרירויות ישראל בעולם בו מספר נקודות עיקריות שמסבירות כי האחריות למתקפה ולהסלמה מוטלת על איראן.
ברקע, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי מחזקים את השותפות בקואליציה האזורית שתגן על שמי ישראל. המדינות שהודיעו על הצטרפותן לקואליציה הן: ארצות הברית, איטליה, גרמניה ובריטניה. בנוסף אליהן, צפויות להשתתף מספר מדינות מזרח-תיכוניות נוספות ששמן לא פורסם.
בימים האחרונים הופצו אין-ספור שמועות בנוגע למועד התקיפה האיראנית - באתר אקסיוס פרסמו שהמתקפה תתקיים ביום שני, נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ טען שהמתקפה תתקיים ביום שלישי ומספר נוסף של סוכנויות ידיעות תרמו את חלקן למשחק השמועות.
מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר ביום ראשון האחרון למנהיגי מדינות ה-G7 כי הוא סבור שמתקפה משולבת של איראן וחזבאללה תתקיים ב-24 השעות הקרובות, טענה שהתגלתה כלא נכונה.
האמת היא שהאיראנים טרם החליטו על מועד המתקפה ועל גודלה. בנוסף לא הוחלט האם המתקפה תהיה משולבת - מאיראן, לבנון, החות'ים מתימן והמיליציות השיעיות בעיראק או שכל צד יחליט לתקוף לבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה