בארץ

שני חטופים ישראלים נהרגו בשבי החמאס: "אבל כבד, סבל מעינויים"

דובר צה"ל התיר לפרסום כי החטופים יגב בוכשטב ז"ל ואלכס דנציג ז"ל נהרגו בשבי החמאס וגופותיהם מוחזקות ברצועת עזה. בצה"ל בודקים את נסיבות מותם ואם נהרגו מאש צה"ל. בקיבוץ נירים וניר עוז נפרדו
מערכת ice |  2
יגב בוכשטב ואלכס דנציג זל (צילום לפי סעיף 27 א)
דובר צה"ל התיר היום (שני) לפרסום כי החטופים יגב בוכשטב ז"ל ואלכס דנציג ז"ל נהרגו בשבי החמאס וגופותיהם מוחזקות ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם מוקדם יותר. בצה"ל בודקים האם הם נהרגו מאש צה"ל, שלטענתם פעל במקום.
דובר צה"ל מסר כי ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל. נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע: "צה״ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה. צה״ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש", נמסר.
בקיבוץ נירים נפרדו מיגב בוכשטב ז"ל, בן זוגה של רימון קירשט, ששוחררה במסגרת עסקת החטופים: "בצער עמוק ובכאב גדול התבשרנו כעת על הרצחו של בננו וחברנו יגב בוכשטב בשבי חמאס בעזה. אנו שותפים ומשתתפים באבלם הכבד של אסתר, אורן, נופר, יובל והדר, רימון, כרמלה וכל המשפחה ומחבקים אותם".
בקיבוץ ניר עוז נפרדו מאלכס דנציג ז"ל: "לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. גופתו נמצאת עדיין בשבי. אלכס היה בן 76 וציין אתמול את יום הולדתו. חבר קיבוץ ניר עוז. אב לארבעה ילדים, סב ל-12 נכדות ונכד. הקדיש את מפעל חייו ללימוד והדרכה בנושא השואה ויחסי יהודים ופולנים. במקביל עמל שנים רבות על טיפוח שדות הקיבוץ. זכרונו של אלכס יחרט בליבנו כאיש שהוא גשר בין עולמות שונים: בין הרוח והספר לאדמה והשדות, בין ישראל ופולין, בין שואה ותקומה. יהי זכרו ברוך".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וטינופתו
    שטניהו 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסים בפאר למלונות פאר לחגוג לפרזיט המנוול יום הולדת והכל על חשבוננו. ימח שמם.
    סגור
  • 1.
    יהי זכרם ברוך. עצוב מאוד. (ל"ת)
    תמר 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור