בארץ

בשורה אדירה למשרתי המילואים: הצעת החוק שאושרה בקריאה טרומית

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירות המדינה. מוצע לקבוע כי יינתן ביטוי הולם לייצוגם של זכאים לתעודת משרת מילואים פעיל בקרב העובדים בשירות המדינה. דן אילוז, חבר ועדת החוץ והביטחון: "אני מתחייב להילחם עבורם בכל נושא שיעלה על סדר היום – גיוס חרדים ועצירת האפליה נגדם בתעסוקה"

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון - עדיפות למשרת מילואים פעיל) של חברת הכנסת שרון ניר וקבוצת חברי כנסת, אליה הוצמדה הצעה של חבר הכנסת דן אילוז. 32 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 7 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה. 
מוצע לקבוע כי יינתן ביטוי הולם לייצוגם של זכאים לתעודת משרת מילואים פעיל בקרב העובדים בשירות המדינה. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במהלך מלחמת חרבות ברזל, חיילי המילואים נמצאים כבר למעלה מארבעה חודשים במילואים, מה שמדגיש את התרומה המשמעותית ואת ההקרבה האישית שלהם לביטחון המדינה. בהקשר זה, חוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט – 1959, נועד לתת מענה לאוכלוסיות הזכאיות ליחס מועדף בחברה הישראלית ולאפשר את השתלבותם הראויה בשירות המדינה". 
עוד נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק: "התיקון לחוק המוצע מקדם את שילובם של חיילי המילואים, בהתחשב בהשקעה, במאמץ ובמחיר האישי, המשפחתי והתעסוקתי שהם משלמים".
חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ דן אילוז, הדגיש את חשיבות הצעת החוק ואמר: "המילואימניקים הם הלב הפועם של המדינה שלנו. הם הדור הנפלא הזה שהתגלה במלוא תפארתו. והם אלו שצריכים להוביל אותנו גם בשירות המדינה. אני מתחייב להילחם עבורם בכל נושא שיעלה על סדר היום – גיוס חרדים, עצירת האפליה נגדם בתעסוקה, ובכל נושא אחר".
עוד אמר חה"כ אילוז: "תמיד הם יעמדו מול עיניי. הם משרתים אותנו בגבורה ואנחנו כחברי כנסת חייבים לשרת אותם. אני רוצה להודות לאביב עזרא, מדור הניצחון, שיזם את החוק הזה איתי, ולשותפתי ח"כ שרון ניר שמציעה אותו איתי, בשיתוף פעולה בין קואליציה ואופוזיציה למען המילואימניקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה