בארץ

אבל כבד בש"ס: אחיו של אריה דרעי הלך לעולמו בגיל 66

אחד המועמדים המובילים לתפקיד הרב הראשי ואחיו של יו"ר מפלגת ש"ס, הלך היום לעולמו בגיל 66 לאחר מאבק במחלה קשה
מערכת ice |  2
הרב יהודה דרעי (צילום הרב יהודה דרעי זצ"ל. Shlomi Cohen/Flash90)
יהודה דרעי, הרב המוערך של העיר באר שבע ואח של יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי, הלך היום (שלישי) לעולמו בבית החולים בגיל 66, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. הרב דרעי היה מועמד מוביל לתפקיד הרב הראשי ומותו הותיר רבים המומים וכואבים.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומי שנחשב קרוב מאד לאריה דרעי, מסר את תנחומיו ופרסם אותם ברשת X טוויטר לשעבר: "אני שולח תנחומים עמוקים לרב אריה דרעי ולמשפחתו על פטירת אחיו, הרב יהודה דרעי ז"ל. הרב יהודה היה גדול בתורה ובמעשה, איש צדקה וחסד שזכה לאהבה והערכה רבה מכל מי שהכיר אותו. פטירתו היא אבדה גדולה לעולם התורה, לתושבי באר שבע ולעם ישראל כולו. יהי זכרו ברוך".
 
שר האוצר ויו״ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ׳, התייחס למותו של דרעי וכתב: "קיבלתי בצער עמוק את הידיעה על פטירתו של רבה של באר שבע הרב יהודה דרעי זצ״ל. תנחומים מעומק הלב לידידי יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי ולכל המשפחה".

"הרב יהודה דרעי, תלמיד חכם, פוסק, ואב בית דין של עיר ואם בישראל. גדלותו בתורה, מעורבותו עם הבריות, זכויותיו והחיבור שלו לציבור יעמדו לו ולכל ישראל. ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים". הוסיף סמוטריץ'.
מ"מ נשיא בית הדין הגדול, הגאון הרב אליעזר איגרא סופד לידידו הגאון הרב יהודה דרעי זצ"ל: ""תורה תורה חגרי שק". הגאון רבי יהודה. ידידי היקר, גדול בתורה ומרביצה ברבים, גברא רבא דנחית לעומקא דדינא, אוהב התורה ומאהיב אותה על כל. במשך שנים ארוכות כיהנו יחד בבית הדין בבאר שבע בהיותך ראש אבות בתי הדין, הכרתי את אישיותך הדגולה ואת דמותך המיוחדת ומסירותך, הכל למען תורתנו הקדושה. שנים גם ישבנו יחדיו בועדת המבחנים לדיינות, שם נתגלתה בקיאותך המופלאה  בכל חלקי השו"ע. הקמת עולם תורה שלם בעיר באר שבע שמצמיח פירות ופירי פירות לעד ולעולמי עולמים".
"זכית יחד עם הרבנית להקים בית מפואר של תורה, בית של חסד, בנים ובנות נכדים ונכדות ממשיכי דרכך בתורה ויראת שמים. בימים האחרונים שפכנו ליבנו והתפללנו עליך בבתי הדין בכל הארץ. אך לצערנו נגזרה הגזירה ונצחו אראלים את המצוקים. אנו משתתפים בכאבם  ובצערם של הרבנית הילדים והנכדים, האח הרב אריה דרעי וכל המשפחה. "ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים". הוסיף.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שישים בצל בעיניים
    איציק 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שישים בצל בעיניים
    סגור
  • 1.
    ..בקרוב אריה מכלוף דרעי. אמן.
    תודה לאל 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפטור אותנו מעונשו של מושחת.
    סגור