בארץ

אולימפיאדת פריז על הכוונת של פוטין ובצרפת חוששים מנקמה רוסית

הרשויות מעריכות כי לאור הסיוע האירופי לאוקראינה במלחמה, רוסיה תשאף לבצע מתקפות סייבר כדי לשבש את החגיגה. צרפת גם פנתה לבעלות הברית שלה בבקשה לסייע לה באבטחת המשחקים
דוד זולדן | 
פוטין ואולימפיאדת פריז (צילום shutterstock)
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מודאג לאחרונה וחושש כי רוסיה תנסה לפגוע במשחקים האולימפיים, ככל הנראה באמצעים טכנולוגיים, כדי לשבש את ההתנהלות התקינה של חגיגת הספורט הענקית. ביחד עם הקריאות של הזרוע התקשורתית של "המדינה האיסלאמית" שקוראת לתומכיה ברחבי אירופה לצאת ולפגוע בצרפת ובמדינות נוספות, העלו הרשויות את רמת הכוננות הלאומית לדרגה הגבוהה ביותר.
עם זאת, בצרפת הבהירו כי "האיומים לא חדשים וכי אין נכון לעכשיו מידע קונקרטי על כוונות לבצע פיגועים", כדברי שר הפנים ז'ראלד דרמנן. צרפת תכננה להרים את אחת החגיגות הגדולות אי פעם עם האולימפיאדה בעיר, הבטיחה שתהיה מעורבות חסרת תקדים של הקהל, אבל לנוכח האיומים חלק מהתוכניות ישונו. העיתון "לה פיגארו" הזהיר כי "נותנים יותר מדי תשומת לב לאיומים של דאעש נגד משחקי הכדורגל והאולימפיאדה, והתועמלנים של המדינה האיסלאמית כבר השיגו את המטרה שלהם".
20 אלף חיילים יוצבו בפריז במהלך האולימפיאדה, לצד 40 אלף שוטרים ועוד כ-20 אלף מאבטחים. זאת לצד ההיערכות גם בממד הסייבר, שכן הרשויות מעריכות כי לאור הסיוע האירופי לאוקראינה במלחמה, רוסיה תנסה לבצע מתקפות סייבר כדי "לשבש את האירוע". צרפת גם פנתה לבעלות הברית שלה בבקשה לסייע לה באבטחת המשחקים, שייערכו בין ה-26 ביולי ל-11 באוגוסט ואליהם צפויים להגיע כ-15 מיליון צופים.
לפי משרד הפנים הצרפתי, בחודש ינואר פנתה פריז ל-46 מדינות וביקשה לשלוח 2,185 שוטרים שיסייעו באבטחת האולימפיאדה. במקביל מסר משרד ההגנה הצרפתי כי נעשתה פנייה בבקשה לשלוח "מספר קטן" של חיילים למטרות "ספציפיות במיוחד", בהן שימוש בכלבי גישוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה