בארץ

חופשת לידה - גם לסבים ולסבתות: זו המדינה שמובילה את המהלך

מי אמר שרק להורים מגיע חופשת לידה? אם אתם במקרה סבים וסבתות ונולדו לכם זה עתה נכדים, גם אתם תוכלו לקבל חופשת לידה - בהנחה ואתם מתגוררים בשוודיה. עוד צוין כי הדבר תלוי בהחלטת ההורים, שיוכלו להעביר חלק מהקצבה גם עבור הסבים והסבתות
מערכת ice | 
חופשת לידה (צילום pexels)
הורים טריים? שימו לב לזה: שוודיה הייתה המדינה הראשונה בעולם שאפשרה גם לאבות לקחת חופשת לידה בתשלום בשביל לעזור לאם הטרייה, אך כעת מעגל הסיוע יתרחב עם מתן האישור לחופשת לידה גם עבור סבים וסבתות.
על פי החוק שנכנס לתוקף אתמול (שני), להורים תהיה אפשרות להעביר חלק מחופשת הלידה שלהם גם לסבים והסבתות של התינוק, כך שזוג הורים יוכל להעביר יחד קצבה של עד כ-45 ימים, והורה יחידי כ-90 ימים. נציין כי על פי החוק השבדי, הורה זכאי לחופשת לידה של שנה וחצי, כאשר הוא יקבל תשלום עבור שנה ושלושה חודשים בכפוף להכנסתו טרם הלידה. מלבד זאת, ההורים הטריים זכאים לתנאים נוספים כמו הפחתת שעות העבודה עד אשר הילד יגיע לגיל 8 ועוד.
נציין כי בישראל, עובדת זכאית לחופשת לידה של 26 שבועות בלבד – כאשר רק חלק ממנה הוא בתשלום, ובהנחה שהיא עבדה לפחות 12 חודשים במקום העבודה שלה טרם הלידה. במידה והיא עבדה פחות מפרק זמן זה, היא זכאית לחופשה לידה של 15 שבועות בלבד. כמו כן, לאחרונה נערכו שינויים משמעותיים בדרך בה היולדות יקבלו את דמי הלידה מביטוח לאומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה