בארץ

החימושים אוזלים, החיילים מותשים: האם צה"ל יפסיק את הלחימה בעזה?

בכירים רבים בצה"ל מעוניינים להגיע להפסקת אש - גם במחיר בו שלטון חמאס לא ימוטט. על פי דיווח זר, הסיבה לכך היא מחסור משמעותי בחימושים, ירידה כללית במוטיבציה וצורך "לרענן" את החיילים, במיוחד ברקע החשש מפתיחה של מערכה נוספת בצפון
מערכת ice |  1
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ישראל הכריזה כי לצד החזרת החטופים, מטרתה העיקרית היא מיטוט שלטון חמאס. במערכת המדינית והצבאית הודיעו כי לא יפסיקו להילחם עד אשר המטרות הללו יושגו, אך היום (שלישי), עיתון ה"ניו יורק טיימס" פרסם דיווח סותר: בכירי צה"ל מעוניינים בהפסקת אש ברצועת עזה, גם השגת המטרות. 
ברקע הרצון של ישראל למצוא חלופה שלטונית לחמאס, בעיתון האמריקני פורסם בצה"ל מנסים להתמודד עם מחסור בחימושים וירידה כללית במוטיבציה. לכן, בניגוד לעמדה בה דבקו עד לאחרונה, רבים מחברי המטה הכללי סבורים יש להגיע להפסקת אש גם במחיר שבו חמאס יישאר "בינתיים" בשלטון, אך הצעה זו מנוגדת לחלוטין לעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמסרב להפסיק להילחם. יחד עם זאת, חשוב להגיד כי רבים מאמינים שהמלחמה בפועל כבר הסתיימה, וכעת מתמקדים ב"שלב השלישי" - פשיטות ממוקדות.
עוד צוין בדיווח כי הבכירים סבורים שהפסקת אש תוכל להביא לשחרורם של 120 החטופים שנותרו בשבי, ונטען כי החשש ממערכה רחבה יותר בצפון והצורך "לרענן" את הלוחמים היא סיבה נוספת לצורך בהפסקת אש. כמו כן, גורמים ציינו כי בצה"ל מתמודדים עם מחסור בפגזים וחלקי חילוף לטנקים, בולדוזרים וכלים נוספים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי מעוניין להמשיך עד הנצחון המוחלט, החיילים לא חשובי (ל"ת)
    ציפי 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור