בארץ

החלטה היסטורית: העבודה ומרץ מתאחדות - כך תיקרא המפלגה החדשה

יו"ר העבודה יאיר גולן ומזכ"ל מרצ תומר רזניק סיכמו על איחוד המפלגות תחת השם "הדמוקרטים", ומבטיחים: "לא מדובר בבלוק טכני, אלא במהלך היסטורי לאיחוד מלא שיהווה בית פוליטי לציבור גדול בישראל"
מערכת ice |  3
יאיר גולן (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
עם בחירתו של יאיר גולן ליו"ר מפלגת העבודה, זה היה באוויר, אבל היום (ראשון) נחתם ההסכם הרשמי: מפלגות העבודה ומרצ מתאחדות למפלגה אחת תחת השם "הדמוקרטים".
על החיבור הסכימו הערב סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, ומזכ"ל מרצ, תומר רזניק. מטעם המפלגות נמסר כי "שלא כבעבר, לא מדובר ב'בלוק טכני', אלא על מהלך היסטורי שמייצר, סוף סוף, מפלגה אחת גדולה ומאוחדת, מפלגה ליברל-דמוקרטית ציונית שתהווה בית פוליטי לציבור גדול בישראל".
כזכור, לפני הבחירות האחרונות סרבה יו"ר העבודה מרב מיכאלי לרוץ ברשימה אחת עם מרצ, מה שגרם למרצ לא לעבור את אחוז החסימה והעניק יתרון גדול לקואליציית נתניהו עם 64 מנדטים, מעל ומעבר למה שצפו הסקרים. כעת מפיקות שתי המפלגות לקחים תוך תקווה שמחנה המרכז שמאל יתחזק בזכותו.
לפי הסכם האיחוד בין המפלגות, הרשימה לכנסת תיקבע בפריימריז בהם יוכלו להצביע חברי שתי המפלגות, והמתפקדים החדשים שיצטרפו. לבקשת מרצ, יובטח לה בכל מקרה לפחות נציג אחד ברשימה עד המקום ה-4, ונציג נוסף עד המקום ה-8. כך גם עד המקום ה-12, ועד המקום ה-16.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בהצלחה למפלגה החדשה. הדמוקרטים (ל"ת)
    שרי 07/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אז יאלללה ביייייי
    הנותן בסתר ?? 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מפלגת האבודה איבדה את המרצ ועכשיו תודה לאל הדפקטוס יאירו יקבור אותן סופית. מועד ומקום הלוויה יפורסם בבחירות הבאות. השם יעלים דמן
    סגור
  • 1.
    הלך על לפיד וגנץ. 70 מנדטים לימין בדרך (ל"ת)
    Sandra 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור