בארץ

זה האזור בישראל בו קיימת מצוקה: "לא רוצים שתושבים ימותו"

סמנכ"ל מועצת יש"ע, מתניה שפירא, טען כי תושבי יהודה ושומרון סובלים ממחסור חמור בשירותי רפואת חירום, מה שעשוי להוביל למוות מיותר של תושבים. רכזת בריאות באגף התקציבים במשרד האוצר מסרה כי הכסף לא הועבר ליעדו בשל העובדה כי הדבר אינו בסדרי העדיפויות של משרד הבריאות
מערכת ice | 
רופא (צילום shutterstock)
היום (שלישי), התקיים דיון של ועדת הבריאות בכנסת במהלכו צוין כי ממשלת ישראל לא העבירה תוספת תקציבית עבור תחנות הזנקה לשירותי עזרה ראשונה באזור יהודה ושומרון בשנים 2023 ו-2024. סמנכ"ל מועצת יש"ע, מתניה שפירא, מסר כי התוספת נדרשת עקב המצב הביטחוני המיוחד אשר מתמשך ביו"ש, והצורך לשדרג את מערך רפואת החירום במרחב.
רכזת בריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, תמר צ'ין, הסבירה  כי משרד האוצר אינו מתנגד להעברת הכספים, אולם משרד הבריאות לא כלל כספים אלה בסדרי העדיפויות שלו בתקציב, וזו הסיבה כי הכסף לא הועבר. "במידה ומשרד הבריאות מעוניין בכך, הוא יכול להביא את הנושא להחלטת ממשלה". צ'ין הדגישה כי כספים שנמצאים בבסיס התקציב ומיועדים לשירותי עזרה ראשונה ביהודה ושומרון כן הועברו, ורק התוספת המיוחדת לא הועברה.
תקציבנית משרד הבריאות, מיכל לוי: "עשינו הכל על מנת להעביר את הכספים, התקדמנו בתהליך עם הרשויות והמועצות". מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל וולדיגר,  דרשה ממשרדי האוצר והבריאות למצוא פתרון ומקור תקציבי לצורך התקצוב הנוסף של תחנות ההזנקה. "אנחנו לא רוצים שתושבים ימותו בגלל היעדר מידי של שירותי הצלה". נציין כי זו בהחלט איננה הפעם הראשונה בו תושבי השומרון טוענים לאפליה כלפיהם מצד המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה