בארץ

פיצויים, אבל לא לכולם - תושבי העוטף זועקים: "יש פה חוסר שיוויון"

במהלך דיון שנערך בכנסת בהשתתפות צעירים מקיבוצי העוטף, נשמעו טענות בנוגע לחוסר שיוויון במתן הפיצויים, ובנוגע לניתוק של מנהלת תקומה מהמצב בשטח. "אם אתם רוצים להיות שותפים בתקומה אז למה המשרדים שלכם במרכז?", שאל מור קורנגולד, שאחיו חטוף בעזה
מערכת ice | 
פיצויים (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
היום (שלישי), התכנסה הוועדה המיוחדת לענייני הצעירים בראשותה של ח"כ נעמה לזימי, ודנה בנושא מתווה פיצוי צעירים של מנהלת תקומה בשל טענות לחוסר שוויון בתשלום הפיצויים. "למה אחותי מקבלת 3,000 שקל יותר ממני? התנהלו בקיבוץ באותו אופן טרם המלחמה", אמרה אחת הצעירות בדיון. ח"כ לזימי, אשר התוודעה לכך כי חלק מהקיבוצים זכו למתווה משופר, ואמרה: "לא ייתכן מצב שתהיה איפה ואיפה בין יישובים".
מור קורנגולד, אחיו של טל שהם שנחטף מקיבוץ בארי (והיה לאחד הקיבוצים שנפגע בצורה הקשה ביותר), ציין כי מדובר בדיון הראשון החשוב שמתקיים בכנסת מאז פרוץ המלחמה ופנה אל נציגי מנהלת התקומה: "אם אתם רוצים להיות שותפים בתקומה אז למה המשרדים שלכם במרכז? יודע שמפחיד לגור בעוטף אבל מדינת ישראל הודיע לחבורת הברווזים בדרום שרק אתמול היו להם 4 אזעקות שאפשר לגור בעוטף אז אני מצפה ודורש שהגוף שאמור לטפל בנו יפעל מהעוטף כי בלי זה הכל פייק".
רתם בכר, צעיר נוסף, אמר כי מנהלת התקומה חילקה את ניצולי קיבוץ בארי לשלוש קטגוריות כאשר קטגוריית גילאי 18-21 לא זכאית לגור בדירה משלה. "בקיבוץ אני ניהלתי משק בית עצמאי מגיל . גם לשכבת הגיל הבאה מציעים תנאים שלא הכרנו של דירת שותפים - תחשבו שאתם אומרים פתאום לשתי משפחות להתחיל לגור ביחד".
יו"ר הוועדה אמרה אמרה כי יש צורך בשולחנות עגולים בין המנהלת, ראשי היישובים ונציגי הצעירים שבהם יעלו הסוגיות השונות מתוך מטרה למצוא פתרונות בטרם יתקיים דיון המשך בוועדה בזמן הקרוב. "אתם יודעים במנהלת למצוא פתרונות יצירתיים. אני בטוחה שלאחר ששמעתם את הצעירים בדיון תוכלו לשפר את המתווה הקיים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה