בארץ

הפתרון למחבלי הנוח'בה נחשף: זה מתקן הכליאה הייעודי שיפתח?

אלפי מחבלי נוח'בה נתפסו בישראל וברצועת עזה מאז פרוץ המלחמה, ובשב"ס כבר תקופה ארוכה מתריעים על מחסור בתאי כליאה עבור כלל העצורים. לאחרונה דווח על פתרון אפשרי של אוניית כלא שהייתה בשימוש ארה"ב ויצאה משימוש, אם כי בשב"כ לא ממהרים לקפוץ על הרעיון
מערכת ice | 
מחבלים הכלואים בישראל- אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ דוד כהן)
בשב"ס מחפשים כבר תקופה ארוכה דרכים להתמודד עם מספרם הרב של מחבלי נוח'בה אשר נתפסו מאז מתקפת ה-7 באוקטובר. תקן הכליאה עומד על 14,500, בעוד מספר האסירים שבידי ישראל כבר חצה את רף ה-21 אלף. נזכיר כי בעבר כבר התוודענו על מחבלים ששוחרו טרם ריצוי מאסרם עקב מצוקה במקום, מה שגרר לתגובות חריפות בציבור ומהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כעת, מסתמן כי קיים מתקן כליאה אשר עשוי לפתור את הבעיה הזו.
כפי שדווח בגלובס, בידי ארה"ב קיימת אוניית כלא שמסוגלת להכיל כ-870 אסירים בשם "וורנון סי. ביין". כלי השיט יצא משימוש כבר בשנה שעברה, לאחר שמחלקת הכליאה של העיר ניו יורק העדיפה לפזר את האסירים במתקנים שונים הממוקמים ביבשה. עם זאת, הרשויות האמריקניות רמזו לשב"ס כי השימוש באוניית עבור מחבלי הנוח'בה לא יהיה אפשרי, מבלי לפרט בדיוק מדוע.
הסיבות האפשרויות הן בשל העובדה כי האונייה ישנה ואינה כשירה לשימוש (מה שבהחלט מתכתב עם ההחלטה לפזר את האסירים ששהו בה למתקנים אחרים), או מתוך רצון להימנע מקשר פוליטי אל ישראל, במיוחד ברקע ההפגנות החריפות שממילא כבר מתקיימות באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה