בארץ

אורטק בפיתוח חדש: מיגון למבנים בפני הכטב"מים

אורטק מערכות מיגון, המתמחה בפיתוח פתרונות מיגון למבנים בפני הכטב"מים של חיזבאללה. "פתרון מיגון פסיבי מתקדם, המשתלב באופן חיצוני במעטפת המבנה, ואינו חריג  באסתטיקה הכוללת של המבנה".  
מערכת ice | 
רקטות מלבנון (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
איום הכטב"מים של חיזבאללה והמליציות הפרו אירניות על ישראל, הפך משמעותי במיוחד בשבועות האחרונים. רבים מהכטב"מים מיורטים אמנם בידי צה"ל אולם חלק מהם מצליחים לפגוע ביעדיהם , לגרום להרס רב, שריפות ענק ופגיעה בנפש. 
קצב הייצור השנתי העולמי הנוכחי של הכטב”מים הצבאיים הוא עשרות אלפי יחידות והוא יואץ עוד יותר עד למליוני יחידות בשנה.  הכטב”מ יכול להיות מדויק ולכן סיכוי גבוה מאוד שיפגע ביעד, הוא קטן, טס בגובה נמוך ובעל חתימה נמוכה ולכן יש מקרים בהם קשה מאוד ליירטו.  לחלק מהכטב”מים טווח פעולה גדול (מאות ואלפי ק”מ) ויכולים לשאת  רש”ק להטלה וגם וטילים במשקלים של החל מעשרות ועד מאות ק”ג.  מרבית הכטב”מים אינם נדרשים לשדות תעופה תקניים לשם אחסנה והמראה, אלא מאוחסנים בבתים של פעילי הטרור ומשוגרים מגגות של בתים, ממשאיות וטנדרים , משוגרים מכל מקום. כך גם קשה לפגוע בהם על הקרקע.
אורטק מערכות מיגון, המתמחה בפיתוח פתרונות מיגון למבנים, פיתחה פתרון פיזי, המהווה את שכבת ההגנה האחרונה, אחרי שכל המערכות הדיגיטליות והטכנולוגיות כשלו. שכבת הגנה פיזית שתיזום את האיום מעל תקרת המבנה המוגן באתר שהוחלט למגן, המיגון בדרך כלל יבוצע באופן חיצוני מעל המבנה או בצדדיו, בהתאם להגדרת האיום.   שכבת המיגון יוזמת את הפיצוץ במרחק ביטחון מהמבנה עצמו, ולכן מרחיקה את הסיכון כדי למנוע נזק או לצמצמו באופן משמעותי. המערכת מבוססת על פאנל מיגון העשוי חומרים מרוכבים, המותקן על המבנה בהתאמה ותכנון ספציפיים לכל נכס. 
מערכות הביטחון ברחבי העולם מעלות פתרונות נגד האיום החדש, כמו תותחי לייזר, פיתוח אמצעי איתור שאינם מבוססי מכ"מ כמו מיקרופונים, שיקלטו את הרעש האופייני של הכטב"מ ויספקו התרעה על בסיס נתונים אלה. 
רן נאור מנכ"ל אורטק מערכות מיגון: "במציאות הבטחונית הנוכחית, מול האיום האווירי החדש, דובר רבות על שכבת הגנה פסיבית, כגון שקי חול או רשתות שיכולים להוות חציצה פיזית בין הכטב"מ או הרחפן העוינים למבנה. הפתרון שפיתחנו, מספק פתרון מיגון פסיבי מתקדם, המשתלב באופן חיצוני במעטפת המבנה, ואינו חריג  באסתטיקה הכוללת של המבנה".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה