בארץ

"הורדת מחיר המים לצרכנים": זה המתקן שעשוי להוריד לכם את החשבון

לאחרונה פורסמו שש הקבוצות אשר הגישו הצעה רשמית לשיפוץ, הרחבה והפעלה של מתקן ההתפלה באשדוד, שצפוי להפוך לאחד הגדולים בישראל ובעולם כולו. מנהל רשות המים, מר יחזקאל ליפשיץ, מסר: "הרשות ממשיכה להוביל ולקדם השקעות במשק לטובת אבטחת אספקת המים לאוכלוסייה בישראל"
מערכת ice | 
מתקן התפלה (צילום איזק הררי פלאש90)
אתמול (שלישי), ועדת המכרזים להתפלת מי ים באגף החשב הכללי פרסמה את שש הקבוצות שהגישו הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם במכרז הבינלאומי לשיפוץ, הרחבה והפעלה של מתקן התפלה באשקלון.
אלו הקבוצות שהגישו את ההצעות:
1. קבוצת Baran & Veridis
2. קבוצת BlueGen & Shapir
3. קבוצת דן קפיטל & מנרב
4. חברת אלקטרה בע"מ
5. חברת IES
6. חברת IDE
מתקן ההתפלה באשקלון הוא הראשון שהגיע לסיום תקופת הזיכיון שלו, וכעת הוא צפוי לזכות להרחבה משמעותית (מ-120 מיליון קוב ל-220 מיליון קוב), ובכך יהפוך לאחד המתקנים הגדולים בישראל ואף בהולם כולו. פרויקט ההרחבה יבוצע בשיטת PPP, בה היזם יהיה אחראי על התכנון, מימון, הקמה ותפעול של מתקן ההתפלה – למשך 25 שנה.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג מסר: "המכרז החדש לתקופת הזיכיון הנוספת במתקן ההתפלה באשקלון הינו שלב נוסף ומשמעותי בשורה של מתקני ההתפלה. ממצב של הסתמכות על מקורות טבעיים ותלות במי גשמים, הצלחנו להתמודד עם הבצורת במשק המים, תוך שיפור זמני ההקמה והורדת מחיר המים לצרכנים. פרויקטים אלו מהווים גם כלי מרכזי במאמצי הממשלה להתמודדות עם משבר האקלים, ולמוכנות של משק המים להתייבשות מקורות המים הטבעיים ולירידה במספר ימי הגשם".
מנהל רשות המים (אשר רק לאחרונה התריעה כי מחירי המים עשויים לעלות), מר יחזקאל ליפשיץ: ״משק המים הישראלי הינו בין המובילים בעולם ומצטיין בעיקר במספר תחומים, כגון שימוש במים מטוהרים לחקלאות והתפלת מי ים, כאשר בישראל מקורם של כ-70% ממי השתייה הינו ממתקני ההתפלה. רשות המים ממשיכה להוביל ולקדם השקעות במשק, לטובת אבטחת אספקת המים לאוכלוסיה ההולכת וגדלה וטיפול מיטבי בשפכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה