בארץ

תרחיש האימים שמחכה לישראל מעבר לפינה: "יבצעו טבח מטורף ויחזרו"

אמנם הפוקוס של מערכת הביטחון מוקדש לגזרת עזה וכן לגבול עם לבנון, אך רבים מתעלמים מהסכנה שקיימת בגבול שנחשב ל"שקט" - הגבול הירדני. תושבי היישובים באזור מתריעים כי קיימות פרצות רבות, וכי יכול להגיע היום בו כמה חיילים ירדנים "יחטפו סיבוב" ויבצעו את הטבח הבא
מערכת ice | 
גדר המערכת שנפרץ (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
מתקפת הפתע של ה-7 באוקטובר הוכיחה למדינת ישראל כי היא לא הייתה ערוכה כראוי בגבולה הדרומי מבחינה ביטחונית, אך רבים חוששים כי מה שמוגדר כ"קונספציה" מתרחש גם בקרב אחד הגבולות שנחשב לשקטים ביותר (יחסית). בתקופה האחרונה עולה שיעור התקריות בגבול עם ירדן, שאמנם לא זוכה להתייחסות תקשורתית נרחבת בשל ההתעסקות בגזרות האחרות, אך מעלה דאגות רבות.
מדור בגבול באורך של 400 ק"מ ובו פרצות רבות. חלקים מהגדר הם נמוכים למדי, כך שבקלות ניתן לחצות לשטח ישראל. כפי שפורסם בחדשות 12, קצין הביטחון של המועצה האזורית חבל אילות טען כי בתחומי המועצה כלל אין גדר, אין תצפיות ואין צבא. "מספיק שכמה חיילים ירדנים יחטפו סיבוב – הם ייכנסו ליישוב, יבצעו טבח מטורף ויחזרו לירדן".
עוד נטען כי העובדה שכ-70% מהתושבים בירדן הם פלסטיניים היא ממש לא לטובתנו. נכון לעכשיו, המלך הירדני שומר על יחסים מתונים עם ישראל בעקבות הסכם השלום והאינטרסים המשותפים. למרות זאת, בכל רגע נתון הדבר יכול להתהפך (איראן, לצורך ההשוואה, הייתה בעבר אחת הידידות הקרובות ביותר של ישראל), ואנו עלולים למצוא את עצמו במצב שבו אלפי פלסטינים מנסים לחדור לישראל משטח ירדן, ובהיעדר מכשול רציני – הם לא יתקלו בבעיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה