בארץ

חמאס הסכים להפסקת אש, בישראל טוענים: "לא מה שסיכמנו"

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הצעה אמריקנית להפסקת אש מוחלטת במסגרתה יוחזרו כלל החטופים, אם כי "נעלם" ממנה הסעיף שמורה כי חמאס לא יישאר הגורם השלטוני ברצועה ביום שאחרי. שגרירת ארה"ב באו"ם, לנדה גרינפילד אמרה: "המועצה שלחה מסר ברור לחמאס - קבלו את ההצעה"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, יחיא סינוואר (צילום פלאש 90/ NIMROD KLIKMAN/POOL, עבד רחים כתיב)
אמש (שני), מועצת הביטחון של האו"ם אישרה את הנוסח האמריקני (והמתוקן) להצעה להפסקת אש הכוללת את החזרת החטופים. בניגוד להצעה הקודמת בה הייתה קריאה לחמאס לקבל את ההצעה ללא דיחוי, בהצעה זו הקריאה היא גם בנוגע לישראל. בהצעה תמכו כ-14 מדינות, ללא מתנגדים ורק רוסיה נמנעה.
ישראל הודיעה לארה"ב כי הנוסח שלהם אינו משקף את המתווה שהוסכם על ידה, מאחר ונכתב בה כי בתמורה להחזרת כלל החטופים המלחמה תסתיים וכחות צה"ל ייסוגו מהרצועה באופן מוחלט. אלא שבישראל מתעקשים כי הדבר יקרה רק במידה וחמאס לא שלוט יותר ברצועה, והעבירו מסר לארה"ב כי הפרטים בהסכם הם לא הפרטים אשר סוכמו בעבר.
שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס גרינפילד, אמרה: "המועצה שלחה מסר ברור לחמאס – קבלו את ההצעה שעל השולחן. ישראל כבר הסכימה לעסקה והקרבות יכולים להיפסק היום אם החמאס יקבל אותה. דרך היחידה לסיים את מעגל האלימות היא דרך פתרון פוליטי, כזה שיבטיח כי ישראל לא תחיה בצל ארגון טרור ותשתלב באזור. אני רוצה להבהיר שלישראל תמיד תהיה זכות".
בחמאס מסרו באופן רשמי כי הם "מוכנים לשתף פעולה עם מתווכים בנוגע ליישום עקרונות הצעת הפסקת האש". מלבד לארגון הטרור, גם הרשות הפלסטינית ומצרים בירכו על ההחלטה. נזכיר כי על ראשי החמאס מופעל לחץ כבד מצד קטאר, שאיימה כי הם יגורשו משטח האמירות במידה ולא יקבלו את ההצעה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התשובה צריכה להיות קצרה ועניינית: אחרי שחרור החטופים! (ל"ת)
    מסביר פנים 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור