בארץ

יאיר יצחקי ניצב בדימוס: "המבצע היה שווה גם במחיר סיכון כוחות הביטחון"

יאיר יצחקי ניצב בדימוס בשיחה עם ice בעקבות מבצע חילוץ בני הערובה בנוסיראת: "המבצע היה שווה את סיכון הלוחמים. חובת המדינה להחזיר את אזרחיה כפי שנהגה במבצע אנטבה גם במחיר סיכון כוחות בטחון. עסקה עם חמאס לא מתקדמת מזה חודשים וחטופים מתים בינתיים"
דוד זולדן | 
יאיר יצחקי, ניצב בדימוס (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, ארכיון פרטי)
חילוץ ארבעת החטופים ומבצע החילוץ הנועז הותיר את הפלסטינים המומים וכואבים וכבר החלו בתחקיר וכעת סבורים שהכוחות נכנסו במשאיות הובלת רהיטים לעקורים, דובר צה"ל בערבית מכחיש ובחמאס בודקים אם הכוחות הגיעו מכיוון המזח האמריקני הצף ומזהירים מ"השפעה הרסנית על חיי החטופים". לחילוץ ההרואי בנוסיראת ישנן השלכות גם על המערכה ברצועה ויאיר יצחקי ניצב בדימוס של משטרת ישראל ומי שכיהן כמפקד מחוז ירושלים מדבר בשיחה עם ice על הסיכונים מול הסיכויים ומה דעתו על מבצעים דומים כאלה גם בעתיד. 
האם מבצע מהסוג הזה שווה את סיכון הלוחמים כשמנגד מתנהלת עסקה לשחרורם?
"המבצע היה שווה את סיכון הלוחמים. חובת המדינה להחזיר את אזרחיה. (כך נהגה באנטבה) גם במחיר סיכון כוחות בטחון. עסקה עם חמאס לא מתקדמת מזה חודשים וחטופים מתים בינתיים". 
כדאי לצאת לעוד מבצעים כאלה בהנחה שהקרקע בשלה להיתכנות המבצע?
"יש לצאת לעוד מבצעים כאלה בתנאי שמנהלים סיכונים גם בהיבט סיכון החטופים וגם סיכון אנשינו. כל זאת במקביל להמשך ניהול מו״מ לשחרור בעסקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה