בארץ

ספרד הודיעה על העברת השגרירות, הדיפלומטים סירבו: "לא נעזוב את ת"א"

לאחר שספרד הודיעה כי היא מכירה במדינה פלסטינית, שר החוץ איים להעביר את השגרירות מתל אביב לרמאללה, אלא שבסוף הוא חזר בו. הסיבה: התנגדות הצוות הדיפלומטי לעבור לגור תחת שליטת הרשות הפלסטינית, והעדפתם להישאר בישראל
מערכת ice |  1
ישראל כץ (צילום אתר הכנסת)
בחודש שעבר הודיעה ספרד כי היא מכירה במדינה פלסטינית, וסגנית ראש הממשלה יולנדה סיאס אף קראה "לשחרר את פלסטין מהנהר עד לים". הדבר עורר גינוי חריף מצידו של משרד החוץ, שנקט בצעדים נגד הקונסוליה הספרדית בירושלים, אך מדריד לא נרתעה ואיימה כי השגרירות תעבור מתל אביב לרמאללה. אז מה הבעיה היחידה שעצרה את השגרירים מלעבור למרכז השלטוני של הרש"פ? תשובה: הם עצמם.
על פי התקשורת הספרדית, משרד החוץ נאלץ לחזור בו מהאיום על העברת השגרירות לרמאללה עקב סירוב כלל עובדי השגרירות לעבור לגור תחת הרשות הפלסטינית, בשל "חשש לביטחונם". עוד הוסיפו הדיפלומטים כי הם מעדיפים לגור בישראל בשל רמת החיים הגבוהה ותחושת הביטחון הטובה ביותר בהשוואה לשטחים תחת שליטת הרשות.
נזכיר כי שר החוץ ישראל כ"ץ הורה לבטל את הקשר בין הקונסוליה הספרדית בירושלים לפלסטינים מיו"ש, בתגובה להצהרה הספרדית על המדינה הפלסטינית. בציוץ שהעלה לחשבון ה-X (טוויטר לשעבר), כתב: "החלטתי לנתק את הקשר בין נציגות ספרד בישראל לבין הפלסטינים ולאסור על הקונסוליה הספרדית בירושלים לתת שירות לפלסטינים מיו"ש". בהמשך, תקף את דבריה של סגנית רה"מ ואמר: "אם הבורה מלאת השנאה הזאת רוצה להבין מה באמת האסלאם הרדיקלי רוצה, שתלך ללמוד על 700 שנות שלטון אסלאמי באל אנדלוס - ספרד של היום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם חכמים יותר מאשר ראש ממשלתם הדביל (ל"ת)
    אבי 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור