בארץ

מענקים מוגדלים וקצבאות חדשות: התנאים שיוענקו לחטופים ששוחררו

במטרה לשפר את הזכויות הניתנות לפדויי השבי וחטופים אשר שוחררו, הכנסת אישרה להעלות את התשלום החודשי שלהם ל-3,300 שקל בחודש. בנוסף, מי שנחטף ב-7 באוקטובר יזכה לזכויות להן זכאי נכה צה"ל שנקבעה לו דרגת נכות של 50%, ולמימון טיפול רפואי למשך 36 חודשים
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, דובר צהל)
היום (שלישי), מילאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התשלומים עבור פדויי שבי (בהמשך להודעה המשותפת של משרד הביטחון והביטוח הלאומי). מטרתה היא לשפר את הזכויות המוקנות עבור פדויי השבי והחטופים ששוחררו, ומדובר בהצעת חוק ממשלתית שמוזגה עם הצעת חוק פרטית של חברי הכנסת יצחק קרויזר, גלעד קריב וולדימיר בליאק. כ-15 חברי כנסת תמכו בה, ללא מתנגדים או נמנעים. 
במסגרת ההצעה, התשלום החודשי לפדויי שבי יועלה ל-3,300 שקלים חדשים. בנוסף, מי שהוכר כפדוי שבי לאחר 7.10.23 יהיה זכאי למענק הסתגלות חד-פעמי של 50,000 שקלים חדשים. שלישית, מי שנחטף ב-7.10.23 והוכר כפדוי שבי יהיה זכאי לכל הזכויות שלהן זכאי נכה צה"ל או נפגע פעולות איבה שנקבעה לו דרגת נכות של 50% ולמימון טיפול רפואי למשך 36 חודשים. נזכיר כי לאחר שנחשפו הסכומים הזעומים אותם החטופים ששוחררו מקבלים, נוצרה סערה ציבורית אשר הובילה, בין היתר, לדיון בנושא שיפור התנאים להם הם זכאים.
יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר מסר: "להצעת החוק נוספו הוראות מיטיבות לעומת הנוסח המקורי שהוגש לכנסת. ניסינו ככל יכולתנו, בשיתוף עם משרדי ההמשלה, לתת מענה שייתן מזור, ולו במעט, למכאובי החטופים ששוחררו". עוד הוא ציין כי המעטפת הרחבה שאושרה אמורה לגרום לחטופים אשר שוחררו להשתקם, אך אמר: "שום דבר כספי לא יוכל לפצות על השבי עצמו".
ח"כ יצחק קרויזר, מיוזמי ההצעה הפרטית: "הבנו כי נדרשת כאן חקיקה חדשה ומידית. הצעת החוק מזכה את החטופים בכל הזכויות והמעטפת השיקומית הנלווית המוענקת לנכי צה"ל נפגעי פוסט טראומה לנכי צה"ל. אני קורא מכאן לכולנו ולכל עם ישראל לחבק את משפחות החטופים ועטוף אותם בחמלה ובאהבה. אין כאן קואליציה ואופוזיציה, אין כאן ימין ושמאל".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה