בארץ

לאחר התנגדות סמוטריץ': משרד הביטחון בעסקת ענק עם הממשל האמריקני

ועדת השרים להצטיידות אישרה את רכישתם של מטוסי F-35, לאחר שהושגו הסכמות על הקמת ועדה ציבורית אשר תבחן את תקציב הביטחון. על הרכישה לעבור את אישור ועדת חוץ וביטחון וכן את ועדת הכספים, ובמידה והדבר אכן יוקרה - המטוסים יגיעו לישראל בתוך כשלוש שנים
מערכת ice |  1
סמוטריץ' וגלנט (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
לאחר חודשים של חילוקי דעת בין שר האוצר סמוטריץ' והדרגים המקצועיים במשרד האוצר והביטחון בנוגע לתקציב הביטחון לשנת 2024, ועדת השרים להצטיידות אישרה אמש (ראשון) את רכישת הטייסת השלישית של מטוסי F-35. הנושא צפוי להיות מובא לאישור ועדת חוץ וביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין וכן לוועדת הכספים בראשותו של חבר הכנסת משה גפני, והמטוסים צפויים להתקבל בישראל בתוך שלוש שנים.
ע"פ ההסכם בין גלנט לסמוטריץ', תוקם וועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון אשר תורכב משני נציגים מטעם ראש הממשלה, שני נציגים של שר הביטחון ושניים של שר האוצר, בהשתתפות נציגי בנק ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה, מל"ל, צה"ל, משרדי האוצר והביטחון. לוועדה יכולת להמליץ על גובה התקציב הנדרש, על סדרי העדיפויות, בניין הכוח, מפת איומים עדכנית, צרכי המשק והכלכלה ועוד.
נזכיר במכתב שהעביר סמוטריץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא כתב: "משרד הביטחון מבקש לכנס ללא הסכמה את ועדת השרים להצטיידות מערכת הביטחון לאישור שתי עסקאות ארוכות טווח בעלות כוללת של כ-35 מיליארד שקלים לרכישת טייסת מטוסי F-35 וטייסת מטוסי F-15. כינוס הוועדה ואישור עסקה בסדר גודל כזה ללא הסכמת משרד האוצר הם חסרי תקדים, ואין בכוונתי לאשר זאת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רכישת טייסת F35
    מחמוד א זהאר 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסתבר כי לעצירת חימושים יש מחיר.רכישת טייסת F35 שישראל תרכוש מכספיה.וזאת רק מה שידוע .בפועל טייסת זו לעולם לא תסופק.למה? כי בפועל אין אינטרס אמריקאי שנתחמש בטייסת נוספת וכי סעודיה רצויה ביותר .ולכן סעודיה תקבל כל שתבקש,מצריים כלשתבקש ואולי אם ישאר יתנו איזו שארית לישראל!אלל תאמינו לסיפורי המעשיות המושמעים השכם והערב!!
    סגור