בארץ

הקניון האהוב נפגע בעקבות המלחמה: נזק לחשמל בעיר

הקניון של העיר בקריית שמונה ספג פגיעה ממשית שהסבה לו נזק לא פשוט כלל. גם צוותי חברת החשמל הוזנקו לתיקון נזקים בקרית שמונה, מטולה, מרחב מתת ולהצבת גנרטור חירום נוסף במרחב עלמה
מערכת ice |  1
אזור פגיעת הרקטה בקריית שמונה (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
לאחר שהותר לפרסום כי רקטת הבורקאן של חיזבאללה פגעה הבוקר [שבת] במחנה גיבור, מפקדת חטיבה 769 בקריית שמונה, נודע גם כי הקניון של העיר ספג פגיעה ממשית שהסבה לו נזק לא פשוט כלל.
צוותי חברת החשמל הוזנקו לתיקון נזקים בקרית שמונה, מטולה, מרחב מתת  ולהצבת גנרטור חירום נוסף במרחב עלמה. חברת החשמל ריכזה בסוף השבוע מאמץ מיוחד לתיקון והחזרת החשמל במוקדי הנזק ולהצבת גנראטור נוסף להפעלה אוטומטית. העבודה בוצעה בתיאום ובאישור צה״ל וכללה תיקון חוטים קרועים שנפגעו מרסיסים בקווי חשמל שחלקם חייבו עבודה בשטח טופוגרפי קשה עם תנאי עבירות מוגבלים. 

הגנרטור שהותקן הלילה במרחב עלמה כמו עשרות שהוצבו עד כה בקו העימות נועד לספק מענה מיטבי לשמירה על אספקת חשמל רציפה. מדובר בהתקנה מורכבת של גנראטור הכוללת חיבור של  מערכת פיקוד אשר מסוגלת לזהות  נזק ברשת, להתניע  את  הגנרטור ולאפשר באופן אוטומטי  את המשך רציפות אספקת החשמל לתושבים באמצעותו. העבודה מתבצעת בידי צוותים מיומנים שהוכשרו לטובת המשימה הזו.
מאיר שפיגלר, מנכ״ל חברת החשמל: ״במציאות רוויית חוסר וודאות וסכנת נפשות, עובדי חברת החשמל לא מהססים לרגע, ומטפלים ביישובי קו העימות והאתרים הסמוכים אליהם, בכל המפגעים והנזקים שנגרמים לרשת החשמל. מדובר במשימה לאומית ממדרגה ראשונה, שנועדה לאפשר אספקת חשמל חיונית לפעילות השוטפת ביישובים, במשקים חקלאיים, בבסיסי צה״ל ובאתרים אסטרטגיים. עובדי החברה מתפקדים כחיילים באזרחית ומוכיחים מה היא מחויבות ממלכתית וערבות הדדית. בסוף השבוע האחרון, הם נקראו לדגל לטפל במקביל במספר רב של מוקדים בגבול הצפון, ואין אלא להסיר את הכובע בפניהם ולדעת שבימי שיגרה ובייתר שאת במצב מלחמה,יש על מי לסמוך״.
בדובר צה"ל טענו:  "זמן קצר לאחר השיגורים לקריית שמונה: צה"ל השמיד את המשגר בלבנון ממנו בוצע הירי; הותקפו שני מחבלי חיזבאללה שזוהו במרחב מג'דל סלם במהלך הבוקר, כוחות צה"ל זיהו שני מחבלי חיזבאללה פועלים במרחב מג'דל סלם, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס תקף את המחבלים. מוקדם יותר היום זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב קריית שמונה, אין נפגעים. זמן קצר לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד את המשגר ממנו בוצע הירי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראש הממשלה ממש עצוב שפגעו בקניון של ק.שמונה (ל"ת)
    חנה 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור