בארץ

מצרים מתכוננת למלחמה נגד ישראל? זה התרחיש אליו יש להיערך

אין זה סוד כי היחסים בין מצרים וישראל הדרדרו בעקבות מלחמת חרבות ברזל והכניסה לרפיח, אך האם קיים התרחיש בו נחזור לימים של לפני הסכם השלום? סא"ל בדימוס אלי דקל התראיין לעיתון "מעריב", ונתן את הערכתו בנוגע לעתיד היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות
מערכת ice | 
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום vecteezy, shutterstock)
רבים טוענים כי היחסים בין מצרים וישראל נמצאים בשפל מאז חתימת הסכם השלום שנכנס לתוקפו ב-1980 (כאשר רק לאחרונה מצרים הצהירה כי היא שוקלת להוריד את דרגת יחסיה עם ישראל), וזאת בשל אירועי מלחמת חרבות ברזל והכניסה של צה"ל לרפיח. תקרית חריגה שאירעה אתמול (שני) היא ההרג בשוגג של החייל המצרי על ידי כוחות צה"ל. מתוך כל אלו עולה השאלה המתבקשת – האם קיימת סכנת הדרדרות בלתי הפיכה בין המדינות?
סא"ל בדימוס אלי דקל התראיין לעיתון "מעריב", וכינה את הסכם השלום עם מצרים כ"עסק שמעולם לא המריא". בנוגע לאירוע הרג החייל המצרי, ציין כי במהלך השנים כוחות מצרים ירו על כוחות צה"ל או על אזרחים ישראליים מספר פעמים. "היה אירוע שבו הם הרגו אלוף משנה, היה הרג חיילת בבסיס רפיח אילת". כמו כן, הזכיר את המקרה בו נהרג תייר ישראלי באלכסנדריה בתחילת המלחמה.
בנוגע ליחסים הדיפלומטיים, הסביר דקל כי פעמים רבות השגריר המצרי הוחזר למדינתו וכלל לא נכח בישראל. עוד טען כי השגרירות הישראלית נמצאת "במקום חבוי" במצרים, והיא "כמעט לא פעילה". לטענתו, מאז שא-סיסי עלה לשלטון "הוא מכין עצמו למלחמה עם ישראל". כעת, כל שנותר לעשות הוא להמשיך ולראות האם התפתחות המלחמה תוביל להידרדרות יחסים או שמא המצב יישמר כ"שלום קר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה