בארץ

המפכ"ל נגד בן גביר: התערבות לא עניינית בניגוד להחלטת בג"ץ

קובי שבתאי פנה ליועצת המשפטית לממשלה בטענה כי הפניה של שר הפנים אל מפקד מג"ב אינה עומדת בהנחיות המשפטיות. השיחה עסקה באלימות המשטרתית שהופעלה כלפי מתפללים בהר מירון. בניגוד להצהרות - השוטרים לא הושעו אלא הורחקו מפעילות מבצעית
מערכת ice | 
קובי שבתאי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ, אוליביה פיטוסי)
לאחר המהומות החריגות בהר מירון  פנה מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אל היועת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיהרה בטענה כי שר הפנים פנה ישירות למפקד מג"ב בעניין האלימות המשטרתית ולא פעל בערוצים המקובלים. לדבריי שבתאי הפניה של בן גביר ליצחק בריק, מפקד מגב, לא נעשתה באישורו והיא בניגוד להחלטת בג"ץ. 
בן גביר פנה לבריק בעקבות תיעוד בו נראה לוחם מג"ב כשהוא דוחף אדם קשיש שהסתנן להילולות במירון, שבוטלו השנה בשל חשש בטחוני. על-פי שר הפנים, האיש המבוגר, בן 80, נדחף על ידי איש מילואים המשרת במג"ב. לאחר השיחה עם בן גביר טען בריק כי המעורבים הושעו, אך כעת אומר שבתאי כי השוטרים לא הושעו אלא הורחקו מפעילות מבצית עד לסיום הבירור בעניין. 
שבתאי טוען כי התערבותו של השר בן גביר מהווה התערבות ישירה ולא עניינית. כמו כן, ציין שבתאי, כי למפקד מג"ב יש רק אפשרות להרחיק ולא להשעות שוטרים. החלטת בג"ץ קובעת כי על נאסר על שר הפנים להתערב באירועים קונקרטיים ומבצעיים בעבודת המשטרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה