בארץ

סער יחליף את גנץ בממשלה? כל התרחישים וההשלכות

לאחר שיו"ר המחנה הממלכתי הציב אולטימטום באשר להישארותו, שר המשפטים לשעבר שכיהן בקואליציה עד לפני כחודשיים - עשוי לחזור אליה. גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי אם גנץ יצא מהקבינט, סער יוכל לחזור אליו. הם טוענים כי עמדותיו קרובות יותר לאלו של נתניהו באשר לחוק הגיוס, מה שעשוי להקל על המהלך
מערכת ice |  2
גדעון סער (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
על רקע הצהרת השר חבר קבינט המלחמה בני גנץ, והצבת האולטימטום להמשך קיומה של ממשלת החירום, גורמים במערכת הפוליטית מעריכים הבוקר (שני) כי במקרה של פרישת המחנה הממלכתי - מפלגתו של גדעון סער צפויה לחזור לקואליציה. גורמים בכירים סבורים כי אם השרים בני גנץ וגדי איזנקוט יפרשו מהממשלה, גדעון סער יחזור אליה.
סער עזב את הממשלה לפני כחודשיים, על פי ההערכות משום שגנץ התנגד לדרישתו להצטרף לקבינט המלחמה. אם גנץ אכן יעזוב, מכשול זה יוסר. "לא עזבתי את הממשלה כדי לחזור אליה בעתיד", אמר סער בראיונות לתקשורת. חרף אמירה זו, בכירים במערכת הפוליטית סבורים כי מאחר שסער קרוב בעמדותיו לאלה של נתניהו גם בנוגע למלחמה וגם באשר לחוק הגיוס, יש היתכנות שהוא יצטרף מחדש בכל זאת.
בריאיון לערוץ 14, סיפר יו"ר מפלגת תקווה חדשה סער, כי לראש הממשלה בנימין נתניהו היו כמה הזדמנויות לחסל את ארגון הטרור חמאס. לאחר שציין כי על הדרג המדיני חלה האחריות בנושא אירועי הטבח שהתרחשו ב-7 באוקטובר, סער מתח ביקורת חריפה על נתניהו: "יש פה משהו סדרתי. נתניהו וגנץ ניהלו את צוק איתן. נתניהו החמיץ את ההכרעה כבר בצוק איתן. אני אמרתי לו את זה בצוק איתן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להחזיר את סער
    מוטי 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזרת סער ותיקווה שנתניהו יחבק אותו אמיתי עים הבטחות גדולות ואמיתיות ללא מישחק ולהביא את כהן מהמוסד ואת כהנא הליכוד יזכה ב89 מנדטים
    סגור
  • 1.
    הבל הבלים
    נפתלי 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חתרנים וחסרי אמינות רז למה לחליף את נתניהו
    סגור