בארץ

בנס נמנע אסון: פצצה של חצי טון נפלה בעוטף - במקום רפיח

תושבים במושב יתד אשר ממוקמת לא רחוב ממעבר כרם שלום ומהעיר רפיח, גילו כי פצצה במשקל של 500 ק"ג נמצאת בחצר הבית של בתים במושב יתד. חבלנים ונציגי חיל האוויר הגיעו למקום וראו כי הפצצה נשארה שלמה. מדובר צה"ל נמסר כי זו תקלה "חריגה ונדירה"
מערכת ice | 
רפיח (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
הבוקר (שישי) נמצאה פצצה במשקל של 500 ק"ג בחצר בתיהם של בתים במושב יתד אשר ממוקם בחבל אשכול – כך פורסם ב-ynet. בעקבות הגילוי החריג, חבלנים ונציגי חיל האוויר הגיעו למקום וגילו כי הפצצה נשארה שלמה ולא התפוצצה, לכן הנזק שנגרם הוא שולי.
מצה"ל מסרו כי מדובר בתקלה "חריגה, נדירה, חמורה ומסוכנת". עוד הובהר כי מדובר באירוע חריג שמתרחש אחת לעשרות אלפי תקיפות – אך מבחינה סטטיסטית, הוא כמובן אפשרי. הפצצה יועדה לתקוף יעד טור ברפיח שנמצאת לא רחוק מהמושב. בחיל האוויר החלו בתחקור האירוע המבהיל.
תושבי המושב קיבלו הודעה ובה נכתב: "בשעות הבוקר זוהה נפל של מטוס חיל האוויר בחצר בית ביישוב יתד. כוחות הביטחון פועלים על מנת לפנות את הנפל. במקום מתקיימת הערכת מצב של אנשי מקצוע ובהתאם יינתנו הנחיות לתושבי המושב המתגוררים בסמיכות למקום הנפילה".
נזכיר כי ישראל החלה לפנות את אוכלוסיית רפיח לפני פחות משבועיים במטרה להיכנס אליה קרקעית. בעקבות הדיווחים הללו, דרום אפריקה הגישה עתירה דחופה לבית הדין לצדק בהאג במטרה להוציא צווי מניעה נגד הכניסה הזו, כאשר היום (שישי) ישראל הציגה את טיעוניה בנושא זה וההחלטה צפויה להתקבל בימים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה