בארץ

"מתוך אחריות - לא אפקיר את העמדה החשובה להגנת העם"

שאלתי את המפגינים נגדנו מה זה הריח הזה? אמרו לי שהם מעשנים "דברים משמחים". אמרתי: "זה אסור לא?" אמרו לי: "פה זה מותר". אמרתי להם: "אתם תטיפו לי מוסר? אתם שמשחקים לי עם החוק ומעשנים לי 'דברים משמחים' מול העיניים? אתם תגידו לי מה כן ומה לא?"
הרב בועז נקי, ראש הפלג הירושלמי (צילום מסך חדשות 12)
רבינו הרב שמואל אוירבעך אמר בזמנו למנהיג הזרם החרדי-ליטאי הרב שטיינמן שגילה נכונות לפשרה בסוגית הנח"ל החרדי כי ברגע שאתה עושה סדק הכי צר בחומת המגן של הצבא הכול יכול לקרוס ולכן אין דיבורים על הנושא הזה. אם הצבא רוצים לגייס בחור אחד שלנו לצבא אנחנו לא ניתן שום יד לעניין.
אני רוצה להזכיר כי כאשר ישראל באה לדרוזים ואמרה 'אתם כל כך בסדר אבל הנשים שלכם לא. בואו שנשים יתגייסו גם. אמרו להם שזה לא פשוט ואנחנו לא מעוניינים אבל נושיב את הקייסים סביב העניין שיחליטו. בשעה 12 נשב ובשעה אחת ניתן תשובה בפקס. באחת הם נתנו תשובה בזו הלשון - הצפון יבער. ישראל הבינה שלא מתעסקים איתם.

עברה חצי שנה שנה והנציג מהצבא אמר שלפחות יעשו שירות לאומי ואז אמרו שתהיה ישיבה בין 12 לאחת. זה הפקס שלכם? התשובה כללה מילה אחת - "כנ"ל". מי שידע ידע ומי שהבין הבין. זה לא משל אלא עובדה כי זו השפה שמדברים עם מי שרוצה שתתחיל להזיז ותתחיל לוותר לו. לא רק ירושלים תבער, כל הארץ. אין זכות קיום למדינת ישראל בלי תורה. 
כל חמשת בניי שלא הולכים לצבא זה לא כי לא בא להם לשרת והם רוצים לעשות גב בטן. הם מוסרים את עצמם ומוותרים על כל תאוות העולם. הילדים שלהם תלמידי חכמים, מוותרים על הכול. לא סרטים, לא בחורות ולא בירות. אנשים שמפגינים נגדנו היו עם ריח שמזכיר לי את העיר העתיקה. אמרתי להם שיש פה ריח של העיר העתיקה. מה זה הריח הזה? אמרו לי שהם מעשנים דברים משמחים. אמרתי זה אסור לא? אמרו לי "פה זה מותר". אמרתי להם אתם תטיפו לי מוסר? אתם שמשחקים לי עם החוק ומעשנים לי דברים משמחים מול העיניים? הם יגידו לי מה כן ומה לא? והתחילו לצרוח על הדתיים. הם לא רוצים להבין שאני לא אפקיר את העמדה החשובה להגנת עם ישראל ואעזוב את הישיבה. 
* הכותב: הרב בועז נקי, מנהיג הפלג הירושלמי בחברה החרדית המוחה נגד גיוס בחורי ישיבות לצבא
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה