בארץ

דרמה בחידון התנ"ך העולמי: שני זוכים לאחר קרב ענק

16 מתמודדים, מתוכם 4 מישראל, התמודד בחידון התנ"ך העולמי שבירושלים על הכתר היוקרתי. לאחר ששנה שעברה הייתה זו כלת חידון התנ"ך, אל רביעיית הגמר עלתה מתמודדת אחת בלבד . הפעם היו אלו 2 חתנים לאחר שברגע האחרון נכשל המוביל לענות על השאלה שהייתה מביאה אותו לזוכה יחיד
מערכת ice |  2
מתמודדי חידון התנך תשפד (צילום מסך)
לאחר הדרמה שנה שעברה, כאשר שתי המתמודדות נאבקו ראש בראש עד שאמונה כהן, שטעתה פעם אחת בלבד בכל התחרות, הצליחה לגרוף את הכתר היוקרתי, הפעם הזוכים בחידון התנ"ך תשפ"ד 2024 שבירושלים הם אביתר ברגיל ודוד שאשא במשותף.
אל רביעיית הגמר עלו: אביתר ברגיל מישראל עם 90 נקודות, דוד שאשא מישראל - 90 נקודות, דב גאטהעלף מארה"ב עם 89 נקודות, ונועה כאהן מישראל עם 84 נקודות. לאחר שאלת ראש הממשלה, הניקוד המלא: במקום הרביעי בשקלול כל התשובות: נועה כאהן עם 108 נקודות. במקום השלישי: דב גאטהעלף מארה"ב עם 117 נקודות.
לשלב הראש בראש העפילו: אביתר ברגיל ודוד שאשא מישראל. כאשר הניקוד של שניהם התאפס. לכל מתמודד הוצגו 10 שאלות ולסירוגין: כל תשובה נכונה - 2 שאלות ולענות תוך זמן קצר. אם לאחר 20 שאלות לא תהיה הכרעה, שני המתמודדים יוכרזו כזוכים משותפים. 
במהלך קרב הראש בראש, היה זה דוד שאשא שנלחץ ולא ענה נכון, ואביתר ברגיל פתח פער של 6-4 נקודות. שני המתמודדים החלט לטעות בשאלות בעקבות הלחץ הרב, והקרב נמשך כאשר ברגיל עדיין עם פער של 2 נק'. ברגע האחרון ברגיל נכשל בשאלה "מתי דיבר יצחק בפעם הראשונה" ולשאשא הייתה הזדמנות עם השאלה: "היכן יצחק מדבר בפעם האחרונה" והוא ענה על כך נכון ובכך הוכתרו שניהם.
במהלך החידון, שלח ראש הממשלה נתניהו ברכה ובה העלה על נס את חשיבות התנ"ך לעם ישראל: "אני פונה אליכם, משתתפי החידון מישראל ומהתפוצות: המשיכו להפיץ את אהבת התנ"ך. המשיכו ללמוד, המשיכו ללמד אחרים.  אני תמיד גאה בכך, שזו המסורת גם במשפחה שלי. אביה של רעייתי שרה, שמואל בן ארצי ז"ל, היה מחנך ומורה לתנ"ך, שהטביע את אהבת התנ"ך בדורות רבים של תלמידים.
שמואל היקר הפך את בננו אבנר לאוהב תנ"ך מושבע. גם אבנר השתתף בחידון התנ"ך – החידון הזה, בהיותו בן 15, כשהיה תלמיד בתיכון שליד האוניברסיטה העברית. אבנר זכה להיות חתן התנ"ך הארצי של ישראל, וסגן שני לכלת התנ"ך בחידון העולמי. כולנו נוסיף לשאוב כוח ורוח מהתנ"ך. נמשיך לאהוב תנ"ך, נמשיך ללמד תנ"ך".
 
וידאו: רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ
כזכור, שנה שעברה, לשלב הראש בראש עלו אמונה כהן ונטע לקס. בשלב הראשוני שתי המתמודדות ענו נכונה ולא נכנעו ללחצים. הפעם הראשונה שנטע לקס נכשלה בשאלה הייתה על "מי היחיד מבניה של לאה שקיבל את שמו ורק אחר כך פורטה הסיבה לשם שקיבל?" על כך ענתה לקס תשובה לא נכונה: שמעון, והתשובה הייתה ראובן. ובכך הובילה אמונה 14-12 ופער של 2 נקודות. אמונה כהן, לראשונה לא ענתה על שאלה נכון על "מתי בכה דוד בפעם הראשונה", והתשובה הנכונה הייתה: דוד בכה בכה בפעם הראשונה לאחר המפגש עם יהונתן לאחר מסע החיצים.

הזוכה שנה שעברה אמונה כהן. צילום: Shalev Shalom/POOL
התשובה עברה למתחרה נטע לקס בניסיון אחרון להשוות ולקבל את הפרס ביחד לכלת התנ"ך העולמי או שרק אמונה תזכה לבדה. השאלה הייתה: "מתי בכה יוסף בפעם הראשונה". על כך ענתה לקס: בפעם השנייה שהאחים מגיעים אליו, השופטים ביקשו פירוט והתשובה הייתה לא נכונה, ואמונה כהן לקחה את הפרס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה אין לחרדים חידון תנ"ך?!
    מאיר 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חידון התנ"ך הכללי הוא לא באמת חידון על כל תנ"ך, הם נבחנים על קטעים נבחרים. צריך ליצור 'בקיאות בתנ"ך' על כל התנ"ך לציבור החרדי בלבד, אולי לבחורים בלבד ולבנות בלבד.
    סגור
  • לא מדיוק
    טליה 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שרוצה יכול להתחרות. במחוזי של ירושלים היו גם מתמודדים חרדים, אבל הם לא עלו לשלבים האחרונים במחוזי. הבקיאות שצריך זה ברמת המילים בכל פסוק והשליפה המהירה, וזה לא קשור האם אתה חרדי או דתי לאומי אלא גם לכשרון ובעיקר להשקעה. פחות נפוץ להשקיע בזה במגזר החרדי, בעיקר כאשר הם יודעים שזה חידון "ממלכתי" אבל בהחלט יש חרדים שמנסים
    סגור