בארץ

"מאבל כבד לתקווה עמוקה": היוזמה של בית הנשיא ליום הזיכרון

בצל אירועי ה-7 באוקטובר, החברה למתנ"סים ויוזמת "מחליפים מילה" פיתחו תסריט ל"טקסי מעבר" עבור תנועות הנוער בין יום הזיכרון ליום העצמאות. הודעה מוקלטת של הנשיא הרצוג תשודר בטקסים שיתרחשו ברחבי הארץ
מערכת ice | 
יום הזיכרון (צילום freepik)
על רקע הדיונים הרבים על טקסי יום הזיכרון והעצמאות, המיזם "מחליפים מילה", יוזמת הנשיא לשיח ישראלי, מקדם קיום טקסי מעבר על מנת להקל על המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות. בהודעה שפורסמה ביום חמישי שעבר נכתב כי כי מחליפים מילה והחברה למתנ"סים גיבשו תסריט עבור טקסים שיתנהלו בסוף יום הזיכרון לפני תחילת החגיגות. 
בטקסים ישתתפו חניכי תנועות הנוער מהתנועות השונות, לצד יוזמות שונות שמקיימות בנפרד תנועות שונות. בהודעה לתקשורת נכתב כי הטקסים יתנו ביטוי למנעד התחושות הרחב שקיים במעבר הקשה בין שני התאריכים - שבר, הישרדות, גבורה, רעות, קהילה, המשכיות, תקווה ותקומה. מעבר זה קשה בכל שנה, אך השנה, בצל המלחמה ואירועי ה-7 באוקטובר - אף יותר. בין הערים בהן יתקיימו הטקסים: ירושלים, נתניה, בני ברק, סאג'ור, פרד חנה, אלקנה, לוד ועוד. 
הודעה מוקלטת של הנשיא הרצוג תשודר בטקסי המעבר. במהלך ההודעה אומר הנשיא: "מאבל כבד לתקווה עמוקה – המעבר הזה לא התחיל עכשיו, כי אם כבר בשמונה באוקטובר. הוא התרחש בזכותכם – אזרחי ישראל. בזכות הערבות ההדדית וההירתמות האינסופית, של האומה הישראלית כולה, שהתגלתה במלוא תפארתה, וגילתה דבקות אדירה בחיים. דבקות שאף אסון או פורענות לא יוכלו לה". 
בית הנשיא קידם שיתוף פעולה עם מועצת תנועות הנוער במסגרתו גובש אוגדן מסודר בו יוכלו להשתמש תנועות הנוער בטקסים שיערכו עם בני הנוער החניכים. בין התנועות המשתתפות במיזם: הצופים, כנפיים של קרמבו, הנוער העובד והלומד, בני עקיבא, מכבי צעיר ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה