בארץ

מירי רגב בהודעה דרמטית: מי נבחר להשיא משואה?

השרה ציינה את כלל השינויים בטקס החגיגי שיתקיים בשנה המורכבת הזו. בין היתר, הגדלה של מספר המדליקים, ביטול זיקוקים וצילום של הטקס ללא קהל
מערכת ice |  2
מירי רגב (צילום אתר הכנסת)
השרה מירי רגב הודיעה במסיבת עיתונאים מיוחדת על ההיערכות לטקס הדלקת המשואות לאירועי העצמאות ה-76 של המדינה. ראשית רגב פתחה ואמרה השנה יהיה בסימן "גבורה ישראלית."
היא עוד הוסיפה שבניגוד לשנים רגילות שבהן הטקס מחולק לארבעה חלקים, הפעם חלק אחד יבוטל. כמדי שנה הטקס מחולק בצורה הבאה: חלק הזיכרון, המשיאים, החלק הטקסי והחלק האומנותי.
 
שינוי נוסף השנה קשור למספר משיאי המשואות, רגב אמרה: "בכל שנה נבחרים 12 משיאים ומשיאות, ולכל היותר 14 על פי התקנון. המשימה השנה הייתה בלתי אפשרית, לבחור מתוך אלפי המלצות. נחשפנו לגבורה האישית חסרת הגבולות והפחד לצד ההתגייסות והנתינה ההדדית." היא הוסיפה כי: "לאחר התלבטות רבה, 12 המשואות יודלקו בקבוצות ולא ביחידים״.
בנוסף רגב הודיעה שהשנה לא ישתתף קהל ולא יהיו זיקוקים: "לאחר התייעצויות ודיונים עם הדרגים הביטחוניים וגורמי המקצוע, ומאחר שאנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה ואנחנו לא יודעים איך יתפתחו החזיתות עד יום העצמאות. אני רוצה להבטיח את קיום הטקס."
כזכור, בהחלטת ממשלה מיוחדת רגב הוסמכה לחרוג מהמספר של 14 מדליקים: "על מנת להתאים הטקס למציאות המורכבות שנכפתה על החברה הישראלית, השרה רגב הוסמכה לערוך התאמה ושינוי במתכונת הטקס ובאופיו, בשנה זאת בלבד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העיקר
    טובה 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר שיהיה נאום של ביבי....
    סגור
  • 1.
    אין על מירי - ה א ל ו פ ה
    מירי 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז שמירי אחראית על הטקסים ביום העצמאות - הטקסים הפכו להיות מדהימים, יפים, מלאי מוסר, רגש ואהבה לארץ ישראל, לעם ישראל ותורת ישראל - כיאה לעם היהודי - העם הנבחר - העם הכי מיוחד בכל העולם. מירי אני מצדיעה לך ותודה על כל פועלך למעננו.
    סגור