בארץ

ח"כ שרון ניר: "הממשלה שואפת להלבין פטור של עשרות אלפי חרדים"

"הובלה והנהגה של מלחמה זה לא רק מהלכים צבאיים, קיימת חשיבות עצומה להנהגה בזירה המדינית והדיפלומטית". אמרה שרון ניר בריאיון ל-ice, כשהתייחסה למלחמה. עוד שיתפה חברת הכנסת את דעותיה על הדילמות שעל הפרק בתקופה מורכבת זו
דוד זולדן | 
חברת הכנסת שרון ניר (צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)
ח"כ שרון ניר (ישראל בתינו) בריאיון ל-ice מתייחסת למתקפה האיראנית, לחוק הגיוס, למצור המדיני, ליחסים עם טורקיה ודרום אפריקה: "הובלה והנהגה של מלחמה זה לא רק מהלכים צבאיים, קיימת חשיבות עצומה להנהגה בזירה המדינית והדיפלומטית. דוגמא טובה לכך היא עמידתם האיתנה של בנות הברית לצידנו במתקפה משולחת הרסן של איראן על ישראל בליל ה-14/4, כאשר כל בנות בריתנו עמדו איתנות לצדה של מדינת ישראל"
ערב הכניסה לרפיח - האם לישראל יש מוצא אחר מלבד כיבוש רפיח במחיר עימות עם ממשל ביידן?
"הובלה והנהגה של מלחמה זה לא רק מהלכים צבאיים, קיימת חשיבות עצומה להנהגה בזירה המדינית והדיפלומטית. דוגמא טובה לכך היא עמידתם האיתנה של בנות הברית לצידנו במתקפה משולחת הרסן של איראן על ישראל בליל ה-14/4, כאשר כל בנות בריתנו עמדו איתנות לצדה של מדינת ישראל".
בהעדר לגיטימציה בינלאומית ישראל צריכה לוותר על המשך השגת יעדיה?
"השלמת הפעילות ברפיח והשתלטות על ציר פילדלפי ששנים הינו נתיב ההברחה הראשי של חמאס לרצועת עזה היא הכרחית. צריך לומר ביושר, התנהלותה של הממשלה ברצועת עזה לא זוכה ללגיטימציה על מהלכיה בשל היעדר הובלה ומנהיגות של ראש הממשלה, למרבה הצער אנחנו בוואקום מדיני". 
נוצרה תחושה של "הם" ו"אנחנו" בגלל הדומיננטיות של ארגוני שמאל בהפגנות למען החטופים. האם הפוליטיזציה במאבק הטהור היא מיותרת ומזיקה?
"אסור להיות שיפוטיים לגבי מחאת משפחות החטופים הלגיטימית. מדובר באנשים שלא ישנים בלילות כבר חצי שנה ושחייהם נעצרו מלכת בשבעה באוקטובר". 
חוק הגיוס שוב מתעורר אלא שהפעם נדמה כאילו הודגשה הסאה ושדרוש חוזה חברתי חדש. מה הפתרון שלך לסוגיה הנפיצה?
"למרבה הצער הממשלה שואפת להלבין פטור של עשרות אלפי חרדים בחקיקה, שעה שחבריהם בני השמונה עשרה נלחמים למען כולנו. הביזיון הזה חייב להשתנות בדיוק כפי שהמציאות שינתה פניה בשבעה באוקטובר. לצה״ל נחוצים אלפי מתגייסים על מנת לעמוד באתגרים הביטחוניים, כולנו שותפי  גורל וכשם שכולנו שווי זכויות, נכון שנהיה שווי חובות. אין פלא שהציבור שמשרת בצבא נעמד על הרגליים האחוריות נגד ממשלה שפועלת אך ורק למען שרידותה הפוליטית ולא למען ביטחון המדינה". 

ארדואן מגביל יצוא של מוצרים מ-54 קטגוריות לישראל, בהם פלדה, ברזל ומלט. האם ישראל צריכה להגיב לחרם הטורקי וכיצד?
"ארדואן מתנהל לאורך שנים על פי מדיניות אנטי ישראלית ולכן ישראל צריכה להגיב בכל הכלים הדיפלומטיים ומנופי הלחץ שיש ברשותה על־מנת להסיר את החרם הטורקי ולאתר חלופות הולמות לייבוא חיוני, להפסיק את התלות בטורקיה באמצעות חיזוק תעשייה מקומית וליצור עצמאות למדינת ישראל גם בתחומים הללו". 
האם ישראל צריכה להגיב למדינות התוקפות אותה בזירה המדינית בזמן שהיא נלחמת?
"ישראל צריכה לנתק את קשריה הדיפלומטיים עם דרום אפריקה שמגנה על ארגון טרור רצחני ומוציאה דיבתה של מדינת ישראל עם האשמות שווא על ג׳נוסייד. התמיכה וההכרה לה זכתה מדינת ישראל  ב7/10 אוזלת בשל מדיניות כושלת של ממשלה וקואליציה הכוללת התבטאויות מיותרות נגד בנות הברית הטובות שלנו בעולם , אסור לנו להגיע למצב של בידוד מדיני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה