בארץ

פיצוץ בכנסת: "הביטחון והאוצר אשמים, לא דחוף לפתור את הבעיה"

על רקע העלייה במספר פצועי המלחמה, התכנסה הוועדה לביקורת המדינה בראשות חה"כ מיקי לוי ועסקה בטיפול הרפואי שלו זקוקים נכי צה"ל. עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל: "באירוע אשמים משרד הביטחון ומשרד האוצר"
מערכת ice | 
מיקי לוי (צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)
בעקבות המספרים העצומים של פצועי המלחמה שנוספו לטיפול אגף השיקום במשרד הביטחון, הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי ערכה היום (שני) דיון בנושא ברקע דו"ח מבקר המדינה על השירותים הרפואיים הניתנים לנכי צה"ל. 
יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי: "מידי יום אנו שומעים על סיפורי גבורה של חיילים אשר נפגעו קשה בקרב, ועל פגיעות קשות בגוף ובנפש. יש מקום לבחון את התמודדות המערכות עם הנושא, ובראש בראשונה את היערכותו של משרד הביטחון".
ד"ר דרור וסרמן, הרופא הראשי של אגף הנכים במשרד הביטחון, ציין בפני הנוכחים כי עד כה נקלטו 5,000 נכים חדשים.  עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל אמר בדיון:  "העתיד אינו טוב, הנפת דגל אדום. התקינה נקבעה לפני עשרות שנים. לפני ה- 7.10 מצבת כ"א סבלה מתת איוש חריף. יש 22 תקנים בתאוריה שמהווים יחס של 1 ל- 3000, ואחרי פרוץ המלחמה 1 ל- 4000".
יו"ר ארגון נכי צה"ל המשיך למתוח ביקורת חריפה על שכר הרופאים הזעום, דבר המשפיע על הטיפול בנפגעים: "באירוע אשמים משרד הביטחון ומשרד האוצר, היו הצעות לשיפור. אך לאף אחד לא דחוף לפתור את הבעיה. אני סבור שרופא אזרחי אינו יכול להבין פוסט טראומטי או חייל עם פגיעות הדף. בימים אלה אנו בוחנים שת"פ עם קופ"ח, כי אני רואה חוסר אכפתיות מצד קברניטי האגף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה