בארץ

מצוקת הרופאים: 40% ממנהלי המחלקות הפנימיות יעזבו את תפקידם

משבר הרפואה בארץ: הנהלות בתי החולים בארץ מתקשות בשנים האחרונות לאייש משרות ונאלצות להתפשר על איכות וניסיון. מחקר חדש קובע כי 40% ממנהלי המחלקות הנוכחיים צפויים לפרוש בשנים הקרובות

מערכת ice |  3
מרפאה-אילוסטרציה (צילום freepik)
מנהל מחלקת אשפוז נחשב לתפקיד נחשק מאוד בקרב הרופאים בארץ, אך למרות הטייטל המבטיח, כשמדובר ברפואה פנימית, מנהלי בית החולים דווקא מתקשים לאייש את המשרות ונאלצים להתפשר על רופאים ללא ניסיון. 
מיעוט המועמדים לניהול המחלקה מוסיף למצוקה הקיימת וזאת לאור העובדה כי 40% ממנהלי המחלקות הנוכחיים צפויים לפרוש לגמלאות בקרוב. פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית בבית החולים בילינסון בפתח תקווה אמר ל'דה מרקר': "אם פעם על כל מכרז של מנהל מחלקה פנימית היו מתמודדים עשרה רופאים, היום מספר המתמודדים הוא בין אחד לאפס. אתה רוצה מתמודדים — אבל אין".
עוד הוסיף: "יש רופאים שהרבה פעמים הם לא הקלינאים הכי טובים, או אנשים שאין להם שום רקע אקדמי. בעבר היה ברור שאתה ממנה מנהל מחלקה שהוא או מרצה בכיר או בדרך להיות פרופסור. זה חלף מן העולם". נכון להיום, בישראל יש 108 מחלקות פנימיות, במחלקות אלה מתבצעת גם ההכשרה המעשית של מאות מתמחים בתחום הרפואה האשפוזית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תפילות
    דני 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוגרי ישיבות יוסמכו לטפל בחולים בתמיכתם של גפני קרעי וגולקנוף . הטיפולים יתבססו על תפילות קמעות ולחשים . מלשכת רוה"ם נמסר כי הוא לא ידע ולא עודכן ולא הוזהר.
    סגור
  • 2.
    למה להילחץ ? קרעי , גולקנוף , גפני יזרימו בוגרי ישיבות (ל"ת)
    דני 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תמשיכו להערים קשיים בפני הישראלים
    דורון 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מערכת הרפואה חולה מאוד. לא ברור כיצד יש כל כך הרבה ישראלים מוכשרים שלא מצליחים להתקבל ללימודים ובגלל העדפה מתקנת מתקבלים מי שאינם מוכשרים לכן כל המקצוע בארץ כבר לא מושך ישראלים מוכשרים. למי יש אינטרס בדבר זה באמת מוזר אין לי תשובה מתקבלת על הדעת
    סגור