משפט

היועמ"שית דוחה את הקץ? התשובה לעתירה - והקשר לראש הממשלה

גלי בהרב מיארה ביקשה תשע פעמים הארכה בעתירה שהוגשה בעקבות הפקעת השליטה על הוצאות מעונות ראש הממשלה מידי גורמים מקצועיים. הנימוק: "עומס כבד המוטל על גורמים רלוונטיים". האם יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה במשרת אמון, ימשיך כאחראי על הוצאות ביתו של נתניהו?
מערכת ice | 
גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בחודש מרץ הוגשה עתירה לבג"צ בידי עו"ד גלעד שר וגלעד ברנע מהתנועה הדמוקרטית האזרחית שתקפה את התיקון שקבע כי אישור הוצאות מעונות ראש הממשלה יועבר לאיש אמונו של רה"מ בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי. אלא שמאז תשע פעמים ביקשה היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, ארכה בהגשת עמדתה.
התיקון הפקיע את השליטה על פיקוח ומימון הוצאות מעונות ראש הממשלה מידי פקידים בכירים במשרד ראש הממשלה, והעביר אותה לידי מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי. בניגוד לגורמים אלה ובהם חשב משרד רה"מ, היועמ"שית והסמנכ"ל, מחזיק מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי במשרת אמון, שתלויה אך ורק בראש הממשלה
 
היועמ"שית נימקה את העיכוב בכך שקשה להשיג את יוסי שלי ואת רה"מ נתניהו בגלל המלחמה. בפעמים הקודמות, הסבירה היועמ"שית כי טיוטת התגובה לעתירה אותה היא ביקשה להגיש לבג"ץ נמצאת בשלב של ליבון הערות, ובשל המלחמה קשה להשיג את יוסי שלי ואת רה"מ נתניהו.
"נעדכן כי על אף מאמצים רבים שנעשו על ידי גורמי המשיבים על מנת שלא להזדקק לבקשת ארכה נוספת, ועל אף התקדמות ניכרת שחלה בהכנת טיוטת התגובה, עדיין נותרו מספר סוגיות הדורשות ליבון נוסף", נכתב הפעם בחוות הדעת של היועמ"שית. "לפיכך, ובשים לב לעומס הכבד המוטל על גורמים רלוונטיים בקרב משיבי הממשלה, נדרשת ארכה נוספת".

(צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
"בימים אלה, מגבשים גורמי הייעוץ המשפטי לממשלה מסמך הנחיות בנוגע לאופן פרשנות ויישום החלטת ועדת הכספים מושא העתירה, והשלמתו צפויה בימים הקרובים. מסמך זה יצורף כנספח לתגובת המשיבים, זאת על מנת להציב בפני בית המשפט הנכבד תשתית עובדתית עדכנית ככל הניתן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה