משפט

יבואן ברילה וקולגייט זומן לחקירה: פרשת תיאום המחירים מתעוררת

הבעלים והמנכ"ל של יבואנית מוצרי הטואלטיקה והמזון ש.שסטוביץ', זומן לחקירה היום (חמישי) במשרדי רשות התחרות באור יהודה, במסגרת הפרשה הגדולה, כשהסתעפות חדשה מצריכה לשאול אותו מספר שאלות, זאת שבוע אחרי שמנכ"ל ויקטורי תושאל
מערכת ice | 
מיכל כהן הממונה על התחרות (צילום דוברות משרד הכלכלה, vecteezy)
לא רק מנכ"ל ויקטורי אייל רביד נותן תשובות. המשבר הכלכלי, האינפלציה ומלחמת חרבות ברזל, ועוד לפני כן מלחמת אוקראינה-רוסיה, היוו כהסברים לאחת השערוריות הכי גדולות בתולדות מדינת ישראל, פרשת תיאום המחירים. על פי פרסום של כלכליסט, יוני שסטוביץ', זומן גם הוא לחקירה.
מדובר בבעלים והמנכ"ל של יבואנית מוצרי הטואלטיקה כדוגמת קולגייט ומותגי המזון כמו פסטה ברילה, שהיא מהגדולות במשק ש.שסטוביץ'. הוא זומן לחקירה היום (חמישי) במשרדי רשות התחרות באור יהודה, במסגרת הפרשה הגדולה, כשהסתעפות חדשה מצריכה לשאול אותו מספר שאלות

עבור רביד זו היא חקירה נוספת, לאחר שנחקר ברשות לפני כחצי שנה, עקב כיוון אחר שנבדק, בין החשדות שהיו נגדו: תיאומים בין ספקים וקמעונאים, כאשר התיק בעניינו עבר לבחינת המחלקה המשפטית ברשות התחרות, אבל כעת הוא מגיע שוב לתת תשובות.
כזכור, החקירה שנפתחה בנובמבר של שנה שעברה, עוסקת בני חשדות עיקריים: תיאום מחירים בין ספקיות המזון ותיאום מחירים בין רשתות המזון. מה שהצית משמעותית את להבת החקירה, הייתה הפשיטה של של הרשות לתחרות על משרדי שטראוס, שם התגלתה על שולחנו של ממונה על קשרי החוץ של החברה, שלומי שפר, מצגת עם השם "דיון בהעלאת מחירים יוני 2021", כאשר הפרט המעניין הוא - שהיא הייתה נעולה תחת הסיסמא המחשידה "דיפלומט".
במסגרת התהליכים, נחקרו תחת אזהרה בכירים רבים בענף וביניהם: למשרדי הרשות בירושלים ונחקרו באזהרה, נעם וימן, מנכ"ל ומבעלי השליטה ב"דיפלומט", אייל רביד מנכ"ל והבעלים של "ויקטורי", רמי לוי הבעלים של "רמי לוי שיווק השקמה", איתן יוחננוף מבעלי השליטה ב"יוחננוף", איציק אברכהן מ"שופרסל", אריה בוים הבעלים של "אושר עד", צביקה ויליגר בעלי "ויליפוד" וגיורא בר דעה המנכ"ל היוצא של שטראוס. בימים אלו כאמור, נערכות חקירות משלימות אחרונות, לקראת הגשת כתבי אישום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה